در یک حمله هوایی آمریکا در افغانستان 10 کودک از یک خانواده به علاوه سه غیرنظامی دیگر کشته شدند.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان ملل امروز اعلام کرد که در یک حمله هوایی آمریکا در افغانستان 10 کودک از یک خانواده به علاوه سه غیرنظامی دیگر کشته شدند.

آمریکا این حمله هوایی را بامداد روز شنبه در چارچوب درگیری میان طالبان با نیروهای دولتی افغانستان و نیروهای آمریکایی که 30 ساعت طول کشید، انجام داد. این درگیری در ولایت «قندوز» در شمال افغانستان رخ داد .

نمایندگی سازمان ملل برای کمک به افغانستان تأکید کرد که بر اساس اطلاعات اولیه درباره این حادثه این کودکان و خانواده های آنها به دلیل درگیری ها در مناطق دیگر افغانستان آواره شده بود.در همین حمله هوایی همچنین سه غیرنظامی دیگر کشته شدند.

در پی پیچیده شدن مذاکرات صلح میان آمریکا با مسئولان طالبان به منظور پایان جنگی که از 17 سال پیش و در پی اشغال افغانستان توسط آمریکا آغاز شد، روند درگیری ها شدت گرفته است.

این در حالی است که روز گذشته «صفی‌الله امیری» معاون شورای ولایتی قندوز اعلام کرد که در عملیات هوایی مشترک ناتو و نیروهای افغانستان در این ولایت 14 غیرنظامی کشته و 2 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

وی با بیان اینکه حمله هوایی به منطقه «تلوکه» در نزدیکی قندوز انجام شده گفت که عده زیادی از عناصر طالبان نیز در این حمله از پا درآمده‌اند.

شاهدان عینی اما گفته‌اند که حمله هوایی به مناطق مسکونی تلوکه انجام شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.