پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

ادامه دومینوی استعفای مقامات دولت آمریکا؛

استعفای وزیر نیروی هوایی آمریکا و یکی از دستیاران ترامپ

یکی دیگر از دستیاران ترامپ همزمان با وزیر نیروی هوایی آمریکا از سمت خود استعفا داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری رویترز گزارش داد سخنگوی کاخ سفید از استعفای یکی دیگر از دستیاران «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور آمریکا خبر داد.

«سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که «بیل شاین» مدیر ارتباطات و دستیار رئیس جمهور استعفای خود را به ترامپ داده است و رئیس جمهور نیز با کناره‌ گیری وی از کار موافقت کرده است.

خروج ناگهانی بیل شاین از کاخ سفید باعث تعجب برخی از همکاران او در آنجا شده است. اعلام استعفای او در زمانی انجام شد که ترامپ سوار بر هواپیمای مخصوص ریاست جمهوری مشغول پرواز به «آلاباما» برای بازدید از آسیب‌ های طوفان در آن جا بود.

 

t175025z-1886416759-rc1af5619bb0-rtrmadp-3-usa-election-trump-shine-1552069921759

 

ترامپ با قبول استعفای او گفته است:‌ «هرچند دلمان برایش تنگ می‌ شود، ولی مشتاق همکاری با هم در کارزار ریاست جمهوری 2020 هستیم.»

بیل شاین برای 8 ماه در کاخ سفید بود.

بیل شاین مدیر اجرایی سابق شبکه خبری فاکس نیوز بوده و بنا بر گفته سندرز، بیل همچنان به حمایت از ترامپ ادامه خواهد داد و به عنوان مشاور ارشد وی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 در کنار رئیس جمهور آمریکا خواهد بود.

بر اساس برخی گزارش ها، ترامپ از این که بیل شاین نتوانسته باعث انتشار کافی پوشش های رسانه ای و مطبوعاتی مثبت از ترامپ شود، ناراضی بوده است. یک منبع نزدیک به ترامپ گفته است او کاملا اعتمادش را به شاین از دست داده بود و در بخش فعالیت های ارتباطاتی تنها به سندرز وابسته بود.

جانشین بیل شاین به عنوان مدیر ارتباطات کاخ سفید، ششمین نفری خواهد بود که در دوره دولت ترامپ در این سمت منصوب می شود.

ساعتی پیش نیز یک مقام آمریکایی به رویترز گفت «هیثر ویلسون» وزیر نیروی هوایی آمریکا نیز از سمتش استعفا می‌ کند. 

 

t171654z-1962964741-rc1cdf2fc370-rtrmadp-3-usa-defense-1552069822208

 

ویلسون بین سال‌ های 1998 تا 2009 عضو جمهوری‌ خواه مجلس نمایندگان آمریکا بود. او ژانویه سال 2017 از سوی ترامپ به عنوان وزیر نیروی هوایی آمریکا معرفی شد.

نام خانم ویلسون اکنون به عنوان تنها کاندیدای نهایی ریاست دانشگاه تگزاس در «ال پاسو» مطرح است. اما در عین حال رادیو عمومی ملی آمریکا (ان‌ پی‌ آر) به نقل از منابعی در پنتاگون از برخی اختلافات میان هیثر ویلسون و کاخ سفید بر سر برنامه فضایی آمریکا خبر داده است.

رویترز با اشاره به خواسته ترامپ برای تشکیل نیروی فضایی عنوان می‌ کند که ویلسون از نظر کاخ سفید فرایند تشکیل این نیرو را به تاخیر می‌ اندازد. ویلسون تابستانی که گذشت تخمین زده بود که تشکیل نیروی فضایی به چیزی حدود 13 میلیارد دلار هزینه در طول 5 سال نیاز دارد.

ویلسون همچنین یکی از کاندیداهای بر عهده گرفتن سمت وزارت دفاع آمریکا محسوب می شد اما استعفای او سبب ایجاد یک سمت خالی دیگر در پنتاگون شد.

ده ها تن از مقامات دولت ترامپ از زمان روی کار آمدن او در ژانویه سال 2017 یا اخراج شده یا استعفا کرده اند. این افراد شامل «جیمز ماتیس» وزیر دفاع و «جان کلی» رئیس کارکنان کاخ سفید می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.