رئیس جمهور آمریکا از سفیر کنونی این کشور در کانادا به عنوان گزینه مورد نظر خود برای تصدی سمت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل نام برد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، فارن پالیسی گزارش داد پس از انصراف کاندیدای معرفی شده از سوی دونالد ترامپ برای تصدی پست نمایندگی آمریکا در سازمان ملل در هفته گذشته، وی شب گذشته در توئیتی اعلام کرد «کلی نایت کرفت» سفیر کنونی آمریکا در کانادا را برای جایگزینی «نیکی هیلی» معرفی می کند.

وی ادامه داد: «کلی کار فوق العاده ای را به نمایندگی از کشور ما انجام داده است و من تردید ندارم که تحت مدیریت او، کشور ما در بالاترین سطح نمایندگی خواهد شد. به کلی و خانواده اش تبریک می گویم.»

 

Untitled

 

پیش از این معرفی احتمالی «ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در آلمان به عنوان نماینده این کشور در سازمان ملل تکذیب شده بود.

هفته گذشته «هدر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که پیشتر از سوی ترامپ به عنوان سفیر این کشور در سازمان ملل معرفی شده بود، از پذیرش این سمت سر باز زد.

«مایک پومپئو» وزیر خارجه آمریکا هم در بیانیه ای گفت: «کرفت بهترین گزینه برای کسب این پست است. وی در دوران سفارتش در کانادا به بهترین وجه ممکن منافع ملی، امنیتی و اقتصادی آمریکا را دنبال کرد. منتظر تایید او هستم و در سازمان ملل متحد هم با او همکاری می کنم.»

 

OCT24_KELLY_KNIGHT_CRAFT_POST

 

«نیکی هیلی» نماینده مستعفی آمریکا در سازمان ملل هم در توئیتی انتخاب کلی نایت را به او تبریک گفت و نوشت: «می دانیم که او صدای قوی آمریکا در سازمان ملل متحد خواهد بود.»

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید هم در پیام کوتاهی نوشت: «تبریک به کلی- انتخاب عالی.»

«نیکی هیلی» سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد در یک اقدام غیر منتظره اکتبر 2018 از سمت خود استعفا کرد. پس از استعفای نیکی هیلی، ترامپ، هدر نائورت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا را به عنوان سفیر این کشور در سازمان ملل معرفی کرد اما او به ناگاه این پیشنهاد را رد کرد.

هرچند نائورت این انصراف را به‌ دلایل خانوادگی عنوان کرد، ولی گمانه‌ زنی‌ ها شده که رسوایی استفاده وی از پرستار بچه‌ ای که فاقد ویزا در آمریکا بوده (مهاجر غیرقانونی)، عامل این کناره‌ گیری است.

«کلی نایت کرفت» 56 ساله دیپلمات آمریکایی است که هم اکنون به عنوان سفیر آمریکا در کانادا مشغول به کار است. او نخستین زنی است که به این سمت منصوب شده‌ است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.