دامنه تحقیقات بازپرس ویژه در خصوص تبانی احتمالی روسیه و ترامپ به سخنگوی کاخ سفید رسید.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد «رابرت مولر» بازرس ویژه تحقیقات درخصوص دخالت روسیه در انتخابات آمریکا با سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید مصاحبه کرد.

سندرز در پاسخ به سوال سی ان ان گفت: «رئیس جمهور از من خواست تا با بازپرس ویژه کاملا همکاری داشته باشم. من خوشحال بودم از اینکه داوطلبانه با آنها مصاحبه می کردم.»

این مصاحبه یکی از آخرین مصاحبه های صورت گرفته توسط تیم تحقیقاتی مولر است. این اقدام تقریبا حول و حوش همان زمانی صورت می گیرد که بازپرس ویژه با «رابرت کلی» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید مصاحبه کرد. 

به گفته یک منبع، کاخ سفید به سرعت با مصاحبه «رابرت مولر» با سندرز موافقت نکرد. به طور مشابه همان طور که سی ان ان در ماه دسامبر گزارش داده بود وکلای کاخ سفید در ابتدا با درخواست مولر برای مصاحبه با کلی مخالفت کرده بودند، که او در نهایت به یک سری از سوالات بازپرس ویژه پاسخ داد.

در حالی که محتوای مصاحبه با سندرز مشخص نیست، یکی از سوالات احتمالی این است که سندرز بیانیه هایی که پشت تریبون در دفاع از ترامپ در تحقیقات روسیه ارائه کرده، از کجا آورده است.

به گفته افراد آشنا از تحقیقات، در حالی که مولر به سمت پایان دادن تحقیقاتش پیش می رود، یکی از محورهای تحقیقات، بیانیه های متناقضی است که توسط ترامپ و تیم اش در تلاش برای نقض عدالت ایراد شده است.

سی ان ان ماه گذشته گزارش داد بازرس ها به نظر می رسد در حال بررسی بیانیه های عمومی ترامپ هستند تا تعیین کنند آیا فردی تلاش داشته بر دیگر شاهدان تاثیر گذارند یا خیر.

در عین حال دفتر رابرت مولر به مدارکی دست یافته است که ثابت می کند «راجر استون» مشاور سابق ستاد تبلیغاتی ترامپ با ویکی لیکس ارتباط داشته است. مولر بازرس ویژه پرونده تحقیقات در خصوص دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا توصیه کرد «پل مانافورت» رئیس پیشین ستاد تبلیغات انتخاباتی ترامپ رئیس جمهور این کشور به 19 تا 24 سال زندان محکوم شود.

تحقیقات مولر درحالی به پایان خود نزدیک می شود که براساس نتایج نظرسنجی جدید انجام شده از سوی واشنگتن پست / اسکار اسکول 56 درصد آمریکایی‌ ها گفتند از نظر آنها رابرت مولر بیشتر از دونالد ترامپ اعتبار دارد در حالی که تنها 33 درصد گفتند به روایت رئیس جمهور از حقایق اطمینان بیشتری دارند.

57 درصد اظهار داشتند از نظر آنها رابرت مولر بیشتر از ترامپ به یافتن حقیقت علاقه‌مند است تا این که بخواهد به ترامپ به صورت سیاسی آسیب بزند.

در این نظرسنجی 86 درصد پاسخگویان دموکرات گفتند که با احتمال بیشتری روایت مولر از حقایق را باور می‌ کنند در حالی که 74 درصد پاسخگویان جمهوری خواه گفتند که در این خصوص به ترامپ اعتماد دارند.

57 درصد از پاسخگویان مستقل همچنین اظهار کردند که مولر را در برابر ترامپ دارای اعتبار بیشتر می‌دانند در حالی که 29 درصد گفتند به ترامپ بیشتر اعتماد دارند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.