بر اساس این پژوهش نیمی از کسانی که در نظرسنجی این پژوهش شرکت کردند بر این باورند که توسعه پیمان ناتو باعث وخامت اوضاع امنیتی اروپا می شوند و 41 درصد از آلمانی ها همچنین توسعه اتحادیه اروپا را تهدید توصیف کردند.

 

به گزارش جماران  به نقل از روسیا الیوم، بر اساس پژوهشی که موسسه آلمانی« فریدریش ایبرت» از مردم آلمان انجام داده است و نتایج آن چند روز دیگر در کنفرانس امنیتی سالیانه مونیخ ارائه می شود، آمریکا بسیار بیشتر از روسیه امنیت اروپا را تهدید می کند.

روزنامه «زایت»آلمان درباره این پژوهش نوشت که از هر دو آلمانی یک نفر به عبارتی پنجاه درصد از آلمانی ها ایالات متحده آمریکا را تهدید امنیتی اصلی کشورهای اروپایی می دانند این در حالی است که 33 درصد از آلمانی بر این باورند که روسیه تهدید بزرگ امنیت اروپا به شمار می رود.

همچنین بر اساس این پژوهش نیمی از کسانی که در نظرسنجی این پژوهش شرکت کردند بر این باورند که توسعه پیمان ناتو باعث وخامت اوضاع امنیتی اروپا می شوند و 41 درصد از آلمانی ها همچنین توسعه اتحادیه اروپا را تهدید توصیف کردند.

این در حالی است که بیش از نیمی از آلمانی ها (54 درصد) بر این باورند که اروپا نیازمند سرمایه گذاری بیشتر در زمینه امنیت است. نظرسنجی های مشابه در برخی از کشورهای اروپایی به ویژه صربستان، اوکراین و لهستان نیز به همین نتیجه رسیده است.

این نظرسنجی ها همچنین نشان داده است که اکثریت قاطع در صربستان(85 درصد) و اوکران(74 درصد) و لهستان(67 درصد) بر این باورند که کشورشان در عرصه بین المللی به اندازه کافی به رسمیت شناخه شده نیست.

آمریکا برای وادار کردن کشورهای اروپایی به ویژه فرانسه و آلمان برای افزایش هزینه های دفاعی شان و افزایش سهم شان در بودجه پیمان ناتو آنها را از خطر روسیه می ترساند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.