مهمترین دلیل فرار مردم عربستان از کشورشان سیاست های شاهزاده «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی است.

به گزارش جماران به نقل از سی ان ان، بر اساس آمار و ارقامی که سازمان ملل منتشر کرده است تعداد پناهندگان عربستانی در جهان به شدت افزایش یافته است.

در گزارشی که سی ان ان آن را امروز  یکشنبه منتشر کرد آمده است که مهمترین دلیل فرار مردم عربستان از کشورشان سیاست های شاهزاده «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی است.

کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل ارقامی که نشان دهنده تعداد پناهندگان و درخواست کننده پناهندگی عربستان سعودی در جهان است، منتشر کرد. بر اساس این آمار 2392 عربستانی در سال 2017 پناهنده شده یا درخواست پناهندگی کرده اند این در حالی است که این رقم در سال 1993 فقط 7 نفر بود.

به گفته این سازمان بین المللی اوج درخواست های پناهندگی عربستانی ها در سال 2015 ثبت شده است و بین سال های 2015 و 2016 تعداد پناهندگان و درخواست کنندگان پناهندگی در مقایسه با افزایش سالیانه 13 درصدی طی ده سال پیش از آن 52 درصد افزایش یافت. این در حالی است که میانگین پناهندگی در سال 2017 به 23.55 درصد رسید تا تعداد پناهندگان و درخواست کنندگان پناهندگی 2392 تن برسد.

کمیساریایی عالی امور پناهندگان سازمان ملل تأکید کرد که اکثر درخواست های پناهندگی در کشورهای ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، انگلیس و آلمان تمرکز داشته است این در حالی است که در گزارش سی ان ان آمده است که تعداد پناهندگان و درخواست کنندگان پناهندگی توسط عربستانی ها پس از سال 2015 رخ داده است و این سالی است که بن سلمان در آن ظهور کرد.

یک پناهنده زن عربستانی که خودش را «نوره» نامید و به دلایل امنیتی حاضر نشد نام کامل خود را بگوید به سی ان ان گفت که وی نقش اش تسهیل کننده پناهندگی دختران عربستانی است که آخرین آنها «رهف القنون» بود که توانست به کانادا برسد. نوره تأکید کرد که « ایده پناهندگی در عربستان سعودی رایج شده است.»

سی ان ان همچنین به نقل از فعالان و تحلیلگران نوشت که: افزایش بی سابقه درخواست پناهندگی عربستانی پس از اقدامات محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی برای از حذف مخالفان از جمله شاهزاده ها، بازرگانان، اندیشمندان و فعالان زن در زمینه حقوق بشر و دفاع از حقوق زنان عربستانی دو برابر شده است. همچنین گزارش هایی درباره شکنجه فعالان زن منتشر شده است.»

از سوی دیگر،«آدام کوچل»پژوهشگر در سازمان دیده بان حقوق بشر به سی ان ان گفت که « افرادی هستند که از سرکوب سیاسی فرار می کنند و این به سادگی هر چه تمامتر مرتبط با محمد بن سلمان و کارهای اوست و من بر این باورم که تعداد پناهندگان و درخواست کنندگان پناهندگی که اعلام شده است بهترین دلیل و مدرک برای این حرف است.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.