بسیاری از کارمندان دولتی در آمریکا می گویند از اینکه با آنها در این دوره پنج هفته تعطیلی دولت همچون «گروگان» رفتار شده، خشمگین هستند و به سیاستمداران کشورشان اعتمادی ندارند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: اوضاع کمی بهبود یافت. کابوس 35 روزه عدم پرداخت حقوق کارمندان، کار بدون دریافت چک حقوق، قرض گرفتن از غریبه ها، و صف بستن برای دریافت کمک های غذایی پایان یافت.

اما بسیاری از کارمندان فدرال که به مرخصی فرستاده شده بودند یا از ماه دسامبر بدون دریافت حقوق کار می کردند، به توافقی که برای بازگشایی موقت دولت به دست آمده، به دیده شک و تردید می نگرند. اکنون نگرانی های جدیدی بروز پیدا کرده است: چقدر طول خواهد کشید تا حقوق آنها پرداخت شود؟ آیا پیمانکاران فدرال یک پول سیاه برای پرداخت حقوق خواهند داشت؟

و دیگر اینکه، پس از طولانی ترین تعطیلی دولت آمریکا در تاریخ این کشور، آیا آنها و 800 هزار کارمند دیگر فدرال پس از این سه هفته و در صورتی که ترامپ و جمهوری خواهان بر سر بودجه ساخت دیوار مرزی به توافق نرسند، بار دیگر به آشفتگی سابق بازمی گردند؟

روز جمعه ترامپ از کارمندان دولتی قدردانی کرد. اما بسیاری از کارمندان می گویند از اینکه با آنها در این دوره پنج هفته تعطیلی دولت همچون «گروگان» رفتار شده، خشمگین هستند.

آنها می گویند این تعطیلی خانواده های آنها را ترسانده و اعتماد آنها را به سیاستمداران کشورشان از بین برده است.

نیویورک تایمز با بیش از 12 کارمند فدرال و پیمانکار - از آتش نشان گرفه تا گارد ساحلی و مامور امنیت موزه - در مورد تبعات تعطیلی دولت مصاحبه کرده است.

«جان هیر» 42 ساله کارمند گارد ساحلی نگران است که در چند هفته آتی هم همین بی ثباتی ها ادامه داشته باشد.

از آنجایی که گارد ساحلی تنها شاخه از ارتش است که بخشی از وزارت امنیت داخلی است، از تعطیلی دولت تاثیر گرفته است. حدود 55 هزار کارمند این بخش یک تا دو ماه است که حقوق نگرفته اند، در حالی که 50 هزار بازنشسته ارتش هم برای اولین بار در 1 فوریه بدون دریافت مستمری خواهند بود.

«یوت هیکس» 40 ساله حراست موزه «اسیت سونیان» می گوید این تعطیلی برای خانواده اش بسیار هزینه داشت و سلامت روحی او را هم به خطر انداخت.

«آنتونی پاورز» 35 ساله آتش نشان، هم گفته است که به ترک کارش فکر می کرده و از دست سیاستمداران کشورش بسیار خشمگین است.

او می گوید: «کشور ما توسط مشتی کودک اداره می شود.»

«نیک تروجیلو» 34 ساله که در سرویس ذخیره داخلی آمریکا کار می کند، می گوید: تعطیلی دولت به او آسیب مالی و روحی زده است.

او در ماه ژانویه نتوانسته اجاره بهای خانه اش را بپردازد. 

همه این افراد از تبعات تعطیلی دولت بر خانواده و فرزندانشان می ترسند و نگرانند اوضاع بهبود نیابد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.