یک رهبر عرب دیگر قصد دارد طی روزهای آینده به دمشق سفر کرده و با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه دیدار کند.

به گزارش جماران، برخی منابع رسانه ای فاش کردند که یک رهبر عرب دیگر قصد دارد طی روزهای آینده به دمشق سفر کرده و با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه دیدار کند.

روزنامه «الجواهر» موریتانی به نقل از منابع آگاه فاش کرد که «محمد ولد عبدالعزیز» رئیس جمهور موریتانی قصد دارد به زودی به سوریه سفر کند و با رئیس جمهور سوریه در دمشق دیدار کند.

این منابع گفتند که رئیس جمهور موریتانی به دعوت اسد رئیس حمهور سوریه برای سفر به سوریه پاسخ مثبت داده و قرار است اوایل ماه آینده به این کشور سفر کند.

این روزنامه موریتانیایی در ادامه نوشت که منابع آگاه گفتند که برخی کارمندان سفارت سوریه در نواکشوت پایتخت موریتانی به برخی از افراد نزدیک به آنها خبر این دیدار را مورد تأکید قرار دادند.

این در حالی است که اواسط ماه جاری «عمر البشیر» رئیس جمهور سودان در دیداری که پس از پایان آن اعلام شد به دمشق رفت و با بشار اسد دیدار کرد. سفر البشیر به دمشق اولین سفر یک رئیس جمهور عرب به سوریه از زمان آغاز بحران در این کشور در هشت سال پیش به شمار می رود.

بهبود اوضاع سوریه و بازگشت امنیت به بیشتر بخش های این کشور باعث شده است که حکومت های عربی در سیاست های خود در قبال سوریه تجدید نظر کنند.

نیروهای دولتی سوریه طی سه سال گذشته با حمایت ایران و روسیه توانستند که بیش از 90 درصد از اراضی سوریه را از افراد مسلح بازپس گرفته و آزاد کنند.این امر باعث بازنگری در سیاست کشورهای عربی در قبال دمشق شده است.

بنابر این گزارش، اتحادیه عرب در نوامبر سال 2011 و در پی چندماه از آغاز بحران سوریه تصمیم به تعلیق عضویت این کشور گرفت و برخی از کشورهای عربی روابط خود با سوریه را قطع کردن و سفارت های خود را در دمشق بستند اما طی ماه های گذشته برخی کشورها خواستار از سرگیری روابط با سوریه و بازگرداندن کرسی سوریه به دمشق در اتحادیه عرب شدند.

طی روزهای گذشته امارات متحده عربی و بحرین سفارتخانه های خود را در دمشق بازگشایی کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.