وزارت دفاع روسیه تجاوز هوایی اسرائیل به سوریه را اقدامی تحریک آمیز توصیف کرد.

به گزارش جماران به نقل از المیادین، وزارت دفاع روسیه در واکنش به تجاوز هوایی اسرائیل به سوریه این اقدام را تحریک آمیز توصیف کرد.

وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که پدافند هوایی سوریه 14 موشک از 16 موشک شلیک شده را سرنگون کرد.

وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که تجاوز هوایی اسرائیل به سوریه برای هواپیمای غیرنظامی خطرناک بود.

مسکو تصریح کرد که اسرائیل در زمان فرود هواپیماهای غیرنظامی در فرودگاه بیروت به سوریه حمله هوایی انجام داده است.

وزارت دفاع روسیه همچنین تأکید کرد که دو موشک از موشک های اسرائیلی به مرکز لجستیک وابسته به لشکر 138 ارتش سوریه اصابت کرد که منجر به زخمی شدن 3 نظامی ارتش سوریه شد.

پیش از این یک منبع نظامی سوری نیز گفته بود که از 10 موشک شلیک شده 8 موشک سرنگون شد و فقط یک انبار مهمات آسیب دید و سه نظامی سوری نیز زخمی شدند.

این در حالی است که المیادین همچنین به نقل از منابع موثق اعلام کرد گزار‌ش‌های رسانه‌های رژیم صهیونیستی مبنی بر هدف قرار داده شدن فرماندهان حزب الله در سوریه، کذب است.

این شبکه در ادامه افزود گزارش نشریه آمریکایی «نیوزویک» مبنی بر حمله به فرماندهان حزب‌الله که از طریق دمشق قصد سفر به ایران را داشته‌اند، صحت ندارد.

پس از حملات رژیم صهیونیستی به مناطقی در سوریه، نیوزویک به همراه برخی رسانه‌های صهیونیستی مانند «دبکا» مدعی شدند هدف این حملات، برخی فرماندهان حزب‌الله بوده‌اند.

شامگاه سه‌شنبه  منابع محلی از فعال شدن سامانه‌های پدافند هوایی ارتش سوریه و مقابله آن با اهدافی متجاوز در آسمان دمشق خبر دادند.

بعد از گزارش‌های محلی مبنی بر شنیده شدن صدای چند انفجار در ریف دمشق، خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» اعلام کرد که دشمن اسرائیلی از حریم هوایی لبنان حملاتی را به نقاطی در سوریه انجام داده است.

گروه موسوم به «دیدبان سوریه» نزدیک به معارضان نیز اعلام کرد جنگنده‌های اسرائیلی به اهدافی در ریف دمشق حمله کرده‌اند. این گروه دقایقی بعد مدعی شد که حملات جنگنده‌های صهیونیستی علیه اهداف مقاومت در «الکسوه» و «الدماس» در ریف دمشق انجام شده است.

این بزرگترین تجاوز موشکی صهیونیست‌ها به سوریه، بعد از اطلاعیه مسکو مبنی بر استقرار سامانه‌های S-300 در دمشق است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.