رند پال سناتور ایالت کنتاکی از تصمیم ترامپ برای خروج نظامیان آمریکایی از سوریه حمایت کرد.

به گزارش جماران ، «رند پال» سناتور ایالت «کنتاکی» آمریکا در گفت و گو با شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» در خصوص تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای خروج از سوریه حمایت کرده و گفت: به رئیس جمهور افتخار می‌کنم. این همان چیزی بود که قولش را داده بود و مردم هم همین‌طور فکر می‌کنند. مدت زیادی است که در نقاط متعددی در حال جنگ هستیم.

وی در ادامه گفت: آمریکا کاری به تغییر روش سایر کشورها ندارد، ترامپ حق داشت که ورود به جنگ عراق را «بزرگترین فاجعه سیاست خارجی» ارزیابی کند.

پال همچنین تصریح کرد: ژنرال‌های آمریکایی منتقد تصمیم ترامپ معتقد بودند که ورود به عراق نیز اشتباه نیست. ما مدت زیادی است که در نقاط مختلف در حال جنگ بوده و تریلیون‌ها دلار هزینه می کنیم. ترامپ متفاوت از بقیه است و به همین خاطر تصمیم به خروج گرفت.

این درحالی است که دونالد ترامپ نیز در توئیتر خود اظهارات پال را بازنشر و از وی تشکر کرده است.

اعلام خروج نیروهای آمریکایی از سوریه توسط دولت ترامپ با واکنش‌های بسیاری در واشنگتن روبرو شد.

«جیمز متیس» وزیر دفاع و «برت مک‌گورک» نماینده ویژه آمریکا در مبارزه با گروه تروریستی داعش در واکنش به این تصمیم از سمت خود استعفا دادند.

ترامپ همچنین در پاسخ به انتقادات بار دیگر در توئیتی نوشت: خروج از سوریه غیرمنتظره نیست. سال‌هاست که کارزاری را در این رابطه آغاز کرده‌ام و 6 ماه پیش نیز قبول کردم که موضوع خروج را مدتی به تاخیر بیاندازم. روسیه، ایران و سوریه دشمن محلی داعش هستند. ما در حال انجام کار آنها هستیم. حالا وقت بازگشت به خانه و ساختن دوباره است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.