اظهارات نخست وزیر رژیم اسرائیل علیه رئیس جمهور ترکیه واکنش شدید رهبران ترکیه را در پی داشت.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی،  اظهارات نخست وزیر رژیم اسرائیل علیه رئیس جمهور ترکیه واکنش شدید رهبران ترکیه را در پی داشت.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه با حضور در مراسم افتتاح چندین پروژه عمرانی در استان استانبول با حمله شدید اللحن به نخست وزیر رژیم اسرائیل گفت:« نتانیاهو، این بار به بیراهه زدی، اردوغان صدای مظلومان است و تو صدای ظالمان هستی و به یک دولت توهین می‌کنی!»

وی در ادامه تاکید کرد:  تا زمانی که اسرائیل به خاطر جنایت علیه بشریت و ویرانگری مواخذه نشده است، حق ندارد کسی را متهم به ارتکاب جرم بکند.

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در واکنش به اظهارات اخیر نخست وزیر رژیم اسرائیل علیه رئیس جمهور ترکیه در توئیتر خود نوشت: نتانیاهو کودکانی که در ساحل بازی می‌کردند را بمباران می‌کند. او قاتل خونسرد عصر مدرن و مسئول قتل هزاران فلسطینی بی‌گناه است.

چاووش‌اوغلو افزود: «اشغالگری که از لگدمال کردن انسان‌هایی که روی زمین خوابیده‌اند، ابایی ندارد ناراحت شده است. ترکیه هرگز دست از افشای حقایق برنخواهد داشت».

وزیرخارجه ترکیه این پیام را به همراه تصاویر شهید «فادی ابوصالح» و «فوزی الجنیدی» نوجوان 16 ساله و نماد مقاومت فلسطین که از سوی شمار بسیاری از نظامیان اسرائیلی با چشمان بسته بازداشت شده است، منتشر کرد.

«ابراهیم کالین» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه نیز با انتشار مطلبی در توئتیر خود اعلام کرد: اسرائیل نمی تواند به هیچ وجه بر سیاست‌های اشغالگرانه و ظالمانه خود سرپوش بگذارد.»

وی در ادامه همچنین اظهار داشته است:«نخست‌وزیر اسرائیل بار دیگر از شنیدن سخنان برحق رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه ناراحت شده است نتانیاهو از آنجا که تحت بازجویی پلیس اسرائیل قرار دارد، دچار مشکلات فراوانی است.او می کوشد توجه همه را منحرف سازد اما بیهوده تلاش می کند. اسرائیل نمی تواند به هیچ وجه بر سیاست‌های اشغالگرانه و ظالمانه خود سرپوش بگذارد. نمی توانند صدای رئیس جمهور ما را ساکت کنند».

«عمر چلیک» سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه هم در واکنش به اظهارات اخیر نخست وزیر رژیم  اسرائیل علیه رجب طیب اردوغان در توئیتر خود نوشت: نگرانی نتانیاهو از عملیات ارتش و نیروهای امنیتی ترکیه علیه مواضع گروه تروریستی پ.ک.ک تامل‌برانگیز است.

چلیک در ادامه  نوشت: «نتانیاهو از هشدارهای اردوغان که صدای انسانیت و مظلومان است، معذب بوده و خواهد شد. او تصور می‌کند می‌تواند با حمله به رئیس جمهور و ارتش ترکیه بر حقایق سرپوش بگذارد. نتانیاهو که در سرزمین های اشغالی به کلاهبرداری متهم شده، در پی انحراف افکارعمومی جامعه جهانی است.»

عمر چلیک در ادامه گفت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با طرح مسئله قبرس مدعی شده که ترکیه اشغالگر است. باید به او یادآور شد که کشور ما حامی و ضامن مسئله برحق قبرس شمالی، به عنوان یکی از مشروع‌ترین مسائل جهان به شمار می‌رود.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.