تمیم به شدت به عربستان سعودی بدون آن که نامی از این کشور ببرد حمله کرد و گفت:« گرایش های به حاشیه راندن و تمامیت خواهی، نظام هایی را بوجود آورده است که حقوق بشر را به رسمیت نمی شناسند.»

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر بار دیگر بر موضع کشورش در مخالفت با خواسته های کشورهای تحریم کننده دوحه(عربستان سعودی،امارات، مصر و بحرین) تأکید کرد.

 تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در مراسم افتتاح «نشست بین المللی دوحه» ( Doha Forum 2018 ) گفت: موضع ما در قبال بحران خلیج تغییر نکرده است.

وی تاکید کرد: باید محاصره قطر رفع شده و مشکلات از طریق مذاکرات و عدم دخالت در امور داخلی کشورها حل و فصل شود.

امیر قطر همچنین گفت: ظلم و بی عدالتی نمی تواند ضامن ثبات باشد و تنها عدالت صلح می آورد نه اشغالگری.

 تمیم به شدت به عربستان سعودی بدون آن که نامی از این کشور ببرد حمله کرد و گفت:« گرایش های به حاشیه راندن و تمامیت خواهی، نظام هایی را بوجود آورده است که حقوق بشر را به رسمیت نمی شناسند.»

امیر قطر افزود: مفهوم محدود برای امنیت برای خود امنیت خطر به شمار می رود و تحولات و پیشرفت های تکنولوژیک و فضاهای باز باعث شده است که بستن دهان ها و انحصار حرف زدن دشوار شود.

تمیم در ادامه تأکید کرد که «سرکوب ، استبداد ، دوگانه گرایی و نقض حقوق بشر تهدیدی برای انسانیت به شمار می روند.

بنابراین گزارش، هجدهمین نشست بین‌المللی با حضور شخصیتهای بین المللی در دوحه با محوریت چالشهای منطقه و امنیت جهانی طی روزهای 15 و 16 دسامبر جاری برگزار می شود.قرار است «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل نیز در این نشست حضور یابد.

این در حالی است که عربستان سعودی،امارات،مصر و بحرین از 5ژوئن سال گذشته روابط خود با قطر را به بهانه حمایت اش از تروریسم قطع کرده و این کشور را به محاصره در آوردند.دوحه حمایت از تروریسم را رد کرده و کشورهای محاصره کننده را متهم به تلاش برای تحمیل دخالت در امور داخلی اش کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.