پس از پایان رای‌گیری، ۵۳ درصد رای دهندگان سوئیسی اعلام کردند که با تخصیص کمک هزینه دولتی به کشاورزانی که شاخ حیوانات را نمی‎برند، موافق نیستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از یورونیوز، رای دهندگان سوئیسی در همه‌پرسی امروز، «اختصاص کمک هزینه دولتی به کشاورزان و دامدارانی که شاخ گاوها و بزهای خود را نمی‌برند» رد کردند.

پس از پایان رای‌گیری، ۵۳ درصد رای دهندگان سوئیسی اعلام کردند که با تخصیص کمک هزینه دولتی به کشاورزانی که شاخ حیوانات را نمی‎برند، موافق نیستند. در مقابل ۴۷ درصد معتقد بودند که این کمک هزینه باید به دامداران و کشاورزانی که شاخ حیوانات را نمی‌برند تعلق گیرد.

بریدن شاخ حیوانات به دلایلی اقتصادی صورت می‌گیرد، چرا که گاوهای بدون شاخ جای کمتری در طویله اشغال می‌کنند و در هنگام نزاع به هم آسیب نمی‌زنند. با این حال مخالفان معتقدند این عمل سبب می‌شود که متابولیسم و بهداشت آنها با خطر مواجه شود و همچنین نتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

این کارزار انتخاباتی از سوی یک کشاورز و دامدار سوئیسی به نام «آرمین کاپائول» به راه افتاد و تبدیل به یک بحث ملی در رابطه با حقوق حیوانات شد.

طبق آمار، شاخ سه چهارم گاوهای سوئیسی که نماد ملی و جاذبه گردشگری این کشور نیز هستند، بریده می‌شود. آقای کاپائول از سال ۲۰۱۰ به دنبال این تغییر در سیاست دامداری‌ها بود، اما طرح او با مخالفت دولتی همراه شد.

وی سرانجام با جمع کردن صدهزار امضاء درخواست رای‌گیری کرد که براساس آن به دامدارن و کشاورزانی که شاخ گاوهای خود را نمی‌برند کمک هزینه حمایتی تعلق گیرد.

براساس طرح او دولت باید یارانه‌ای ۱۹۰ فرانکی (۱۹۱.۶۵ دلاری) به ازای هر حیوانی که شاخش بریده نمی‌شد به مزرعه‌دار پرداخت می‌کرد.

درصورتی که این طرح به اجرا در می‌آمد مبلغی معادل ۳۰ میلیون فرانک یعنی ده درصد از کل بودجه بخش کشاورزی برای دولت سوئیس هزینه داشت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.