گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

سردار سیروس صابری: اکثر کارهایی که مجموعه سپاه و بسیج انجام می دهد کار فرهنگی است

دشمنان بحران هایی را در سراسر کشور ایجاد کردند و هشت سال جنگ را برای این مردم رقم زدند. ولی مردم زیر پرچم امام به حدود 35 کشور نه گفتند و ایستادند و موفق شدند. می خواهم بگویم کدخدا دیدن نمی خواهد؛ کسانی که کدخدا دیده اند بدبخت شده اند. این مقابله با دشمن و پافشاری و ایستادگی است که پیروزی می آورد.

جانشین فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) ضمن تشریح برنامه های قرارگاه شهید فهمیده برای بیست و نهمین بزرگداشت امام خمینی (س) گفت: به هر حال مردم برای تجدید میثاق با امام راحلشان می آیند. آنها می آیند و می گویند علی رغم همه فراز و نشیب ها ما همچنان در صحنه و زیر پرچم ولایت هستیم.

سردار سیروس صابری در گفت و گو با خبرنگار ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی در مورد فعالیت های قرارگاه شهید فهمیده برای برگزاری بیست و نهمین  بزرگداشت امام خمینی(س) اظهار داشت: مجموعه قرارگاه شهید فهمیده جمعیت های بیشتر را قبل از اینکه این ایام در ماه مبارک رمضان قرار بگیرد تجربه کرده اند. سال گذشته و سال جاری 14 خرداد ماه را در ماه مبارک رمضان داشته و داریم.

جانشین فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) با تأکید بر اینکه آمادگی خوبی داریم، تصریح کرد: کمیته ها تشکیل شده و مشکلات را گفته اند و تا حدود زیادی این مشکلات برطرف شده است. البته ما در مجموعه قرارگاه در حقیقت هماهنگی می کنیم اما کاری که دارد انجام می شود توسط مسئولین دولتی، مسئولین کشوری و لشکری و انتظامی، هلال احمر و سایر دستگاه های مرتبط است.

وی ادامه داد: اعزام و راهنمایی زائر، تهیه و پخش افطاری، تهیه و پخش آب و بحث بهداشت و درمان جزو مسئولیت های قرارگاه شهید فهمیده است و حتی گفته اند که برای جراحی پست هایی را در نظر می گیریم. هلی کوپترهایی را در منطقه مستقر کرده اند که اگر خدای ناکرده اتفاقی رخ دهد آمادگی لازم وجود داشته باشد. آماده سازی محیط و آمادگی پارکینگ ها برای زائرینی که از استان های همجوار تشریف می آورند از جمله دیگر مسئولیت های این قرارگاه است و دست به دست هم داده ایم که ان شاء الله یک فضای امن و راحت را برای زائرین محترم داشته باشیم.

سردار صابری در مورد فعالیت های فرهنگی قرارگاه شهید فهمیده گفت: مسابقاتی در مورد وصیت نامه امام و یا موضوعاتی مثل شب شعر سوگواره از مسائلی بوده که شهرداری حرم و کمیته فرهنگی قرارگاه شهید فهمیده اعلام کرده اند این برنامه ها را داریم و اجرا خواهیم کرد. البته اکثر کارهایی که مجموعه سپاه و بسیج دارد انجام می دهد کار فرهنگی است؛ حضورش در جامعه و حتی بحران ها یک کار فرهنگی است. مثلا این جوانان داوطلبانه به کرمانشاه رفته اند و عده ای از آنها هنوز بر نگشته اند. همه حضورها و تلاش ها کار فرهنگی است و می خواهیم آن ایام را به یاد بیاوریم.

وی  گفت: به هر حال مردم برای تجدید میثاق با امام راحلشان می آیند. آنها می آیند و می گویند علی رغم همه فراز و نشیب ها ما همچنان در صحنه و زیر پرچم ولایت هستیم. وقتی یک جوان این جمعیت را می بیند که بعد از ده ها سال با عشق می آیند و زیارت می کنند می گویند این امام چه شخصیتی بوده است؟ این انقلاب چه بوده و هست؟ و جواب خودشان را می گیرند. قطعا برای این سؤال ها جواب داریم.

جانشین فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تصریح کرد: ما می خواهیم بگوییم این انقلاب بدخواهان زیادی داشته و ابرقدرت ها بدخواه انقلاب بوده اند. این مردم علی رغم آن قدرت های بزرگ موفق شدند ژاندارم منطقه را از پای در آورند. پادشاهان معاصری که بحرین را بدون جنگ دادند را از پای در آوردند. بعد از آن دشمنان بحران هایی را در سراسر کشور ایجاد کردند و هشت سال جنگ را برای این مردم رقم زدند. ولی مردم زیر پرچم امام به حدود 35 کشور نه گفتند و ایستادند و موفق شدند. می خواهم بگویم کدخدا دیدن نمی خواهد؛ کسانی که کدخدا دیده اند بدبخت شده اند. این مقابله با دشمن و پافشاری و ایستادگی است که پیروزی می آورد.

وی تأکید کرد: قطعا جوانان به این نتیجه می رسند که امروز ما سربلند هستیم؛ و رسیده اند. کاملا روشن است و تجربه شده که فعالیت های فرهنگی خیلی زیاد مؤثر بوده و همه بدخواهان را جواب داده است. امام به جوانان اعتماد کرد و با جوانان مملکت را اداره و در مقابل تهاجم همه بیگانگان دفاع کرد و نتیجه اش را هم گرفت. الآن هم قابل اجرا و قابل تکرار است؛ فقط باید جوانان را باور کنیم. اکثر مدافعان حرم جوان هستند و آن ایام را ندیده اند ولی با شور و اشتیاق می روند و جانشان را برای ائمه معصومین (علیهم السلام) می دهند.

سردار صابری در پایان گفت: من در طول این سال ها به این نتیجه رسیده ام که نگران انقلاب نباشم؛ انقلاب صاحب دارد و حتما هم به نتیجه خواهد رسید. من باید نگران خودم باشم که خدای ناکرده آلبومم پر از عکس های انقلاب نباشد و خودم زاویه بگیرم و جدا شوم. تلاشم را می کنم؛ ان شاء الله خداوند هم توفیق می دهد و در مسیر امام و مقام معظم رهبری خواهیم ماند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.