در ادامه این مطلب آمده است:قصه این روزهای زالو صفتان عرصه بازار ما را به یاد داستان قارون می اندازد هم او که از اقوام حضرت موسی کلیم الله بود و به واسطه این نزدیکی با کسب اطلاع از این که به فرمان خداوند، گندم و محصولات کشاورز دشمنان بنی اسرائیلفرعونیان را آفت خواهد زد به احتکار و انبار محصولات کشاورز پرداخت و پس از کمبود محصول آنها را به چندین برابر قیمت به آنها فروخت و از این مسیر ثروتمند شد و سپس در برابر خدا و رسول او سرکشی کرد.
این روزها بخش های خبری رسانه ملی پر شده است از اخبار کشف انبارهای کالاهای مورد نیاز مردم که احتکار شده است انبار پشت انبار پر از کالا، تا جایی که برخی ها گاو داری ها و خانه های خود را نیز انبار کالا های احتکاری کرده اند.
این کالاها توسط کسانی انبار شده اند که به طمع کسب ثروت بیشتر نان خود را با خون مردم آغشته کرده اند و در این آشفته بازار ارز و اقتصاد دست در جیب مردم خود می کنند تا جیب خود را پر پول کنند.
قصه این روزهای زالو صفتان عرصه بازار ما را به یاد داستان قارون می اندازد هم او که از اقوام حضرت موسی کلیم الله بود و به واسطه این نزدیکی با کسب اطلاع از این که به فرمان خداوند، گندم و محصولات کشاورز دشمنان بنی اسرائیلفرعونیان را آفت خواهد زد به احتکار و انبار محصولات کشاورز پرداخت و پس از کمبود محصول آنها را به چندین برابر قیمت به آنها فروخت و از این مسیر ثروتمند شد و سپس در برابر خدا و رسول او سرکشی کرد.
قارون که با رانت و احتکار ثروت عظیمی کسب کرده بود به مانور تجمل پرداخت و فضایی را در اجتماع زمان خود به وجود آورد که بسیاری از مردم به او حسد می ورزیند و با خود می گفتند کاش ما بجای قارون بودیم و این همه ثروت داشتیم.
در این میان توصیه های موسی علیه السلام در او کارگر نشد و او همچنان سرکشی کرد و خداوند قارون را با همه طلا و نقره هایش و تمام دارایی هایش در دل زمین فرو برد تا مردم عاقبت ثروتی را که از مسیر حرام کسب می شود را ببینند.
حالا محتکران امروز کشور ما چندین گام از قارون نیز جلو تر رفته اند و با ظلم ستم به مردم کشور خود ثروت اندوزی می کنند و در این وا نفسا با پول احتکار و رانت ثروت اندوزی می کنند و این پول های باد آورده را وسیله مانور تجمل و تفاخر خود به مردم نجیب و رنج کشیده کشورشان می کنند.
مردم و مسئولان نباید بگذارند جانشین های قارون با احتکار خون ملت را در شیشه کنند و چونان زالو تن لاغر اقتصاد خانوارها را بیش از پیش رنجور کنند همه باید دست در دست هم قارونیان را رسوا کنیم و آنها را از کرسی پول و ثروت پایین بکشیم.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.