به گزارش ایرنا، سیدعلی پاک نژاد روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران این شهرستان افزود: به منظور تسریع در جمع آوری شناورهای مغروق، اداره بندر و دریانوردی پیمانکار را هر چه زودتر مشخص و به فرمانداری گزارش دهد.
وی اظهارداشت: اداره بندر و دریانوردی گناوه برای آگاهی بخشی در زمینه جمع آوری شناورهای مغروق بنر نصب کند.
پاک نژاد بیان کرد: باتوجه به اینکه اسکله بندرریگ وضعیت بحرانی دارد و درصورتیکه در زمان جزر حادثه ای رخ دهد مشکلات خاصی برای شناورها ایجاد خواهد شد، مجهزشدن به سیستم آتش نشانی و آتش خوار مدنظر و تامین شود.
رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران گناوه گفت: لایروبی حوضچه و خور بندرریگ نیز در دستور کار قرار گیرد.
وی بر ساماندهی قایق های بدون هویت تاکید کرد و از دستگاه ها و نهادهای مرتبط خواست دراین زمینه اقدام و با هماهنگی نسبت به شناسنامه دار کردن آنها تمهیدات لازم اتخاذ شود.
پاک نژاد اضافه کرد: رعایت صرفه جویی بهینه در مصرف آب و برق نه تنها در فصل تابستان بلکه در همه فصول سال و برای سال های آینده مدنظر قرار گیرد.
فرماندار گناوه خواستار رهاسازی کامل آب در اراضی کشاورزی تمامی روستاهای منطقه حله شمالی این شهرستان شد و افزود: باتوجه به اینکه رهاسازی آب درتالاب حله انجام شده اما برخی روستاهای پایین دستی با مشکل روبرو هستند.
وی از صاحبان شناورها و قایق ها خواست تا نسبت به بیمه بدنه و مسئولیت اموال خود اقدام کنند.
جانشین اداره بندرودریانوردی گناوه گفت: پیگیری های لازم برای جمع آوری شناورهای غرق شده بدون صاحب انجام و باتوجه به رعایت مقررات، پیمانکار آن باید مشخص که دردستور کار قرار گرفته است.
وحید صالحی افزود: به منظور آگاهی صاحبان شناورها، اطلاع رسانی انجام خواهد شد.
وی اضافه کرد: دربازدیدی که از تاسیسات بندری ریگ انجام شد، وضعیت امکانات ازجمله آتش نشانی بررسی شد که باید برطرف و ارتقا یابد.
شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد و دارای بیش از یکهزار شناور باری و صیادی است.
6164/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.