به گزارش ایرنا، استاندار بوشهر که هفته گذشته در دور دوم سفرهای شهرستانی خود با هدف سرعت بخشی به طرح های عمرانی وتوسعه ای به همراه مجموعه ای ازمدیران این استان به تنگستان سفر کرده بود، درنشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر گفت: شهرستان تنگستان در عرصه مبارزه با متجاوزان و استعمارگران دارای جایگاه برجسته و ویژه‌ای است و در طول تاریخ کارنامه ای درخشان از خود برجای گذاشته است.
عبدالکریم گراوند افزود: تاریخ مبارزاتی تنگستانی‌ها با سرداری شهید رئیسعلی دلواری در جهان ثبت است و مردم این مرز و بوم نشان دادند که دشمنان با زبان زور و تهدید نمی‌توانند بر ملت سرافراز ایران مسلط شوند.
وی ادامه داد: رئیسعلی دلواری و هم ‌رزمانش با دست خالی و با ایمان به خداوند متعال و فتوای علما در برابر دشمنان استعمارگر و قشون انگلیسی تا دندان مسلح پیروز شدند.
استاندار بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: دشمن اکنون با جنگ اقتصادی در صدد ناامید کردن مردم و ایجاد فاصله بین مردم و نظام اسلامی است.
گراوند افزود: مسئولان باید با تلاش شبانه‌روزی علاوه بر توجه به مطالبات مردم، زمینه رضایت‌مندی آنان را فراهم کنند که در این ارتباط مسئولان با تمام توان در خدمت مردم هستند.
گراوند در ارتباط با وضعیت شهرستان تنگستان گفت: با توجه به ظرفیت های اقتصادی، کشاورزی، سواحل، گردشگری و آبزی‌پروری نباید نرخ بیکاری تنگستان 18 درصد باشد.
وی با تاکید بر شناسایی ظرفیت‌های اشتغال‌زایی تنگستان برای کاهش نرخ بیکاری گفت: باید شورای برنامه‌ریزی و توسعه ضمن ارائه راهکارهای لازم و شناسایی ظرفیت‌‌ها و قابلیت‌های اشتغال‌زایی در تنگستان برنامه مدون آن عملیاتی کند.
وی بیان کرد: شهرستان تنگستان در مسیر راه‌آهن بوشهر- شیراز قرار دارد و این مهم ظرفیت و موقعیت این شهرستان را ارتقا داده است.
گراوند افزود: در این شهرستان 330 طرح اجرایی شده که امسال برای تسریع در اجرای آنها 427 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.
وی تکمیل طرح ‌های نیمه تمام را سیاست مهم مسئولان اجرایی دانست و گفت: باید روند تکمیل این آنها تسریع یابد تا بخشی در هفته دولت و دهه فجر امسال و بخش دیگری هم سال آینده افتتاح شود.
استاندار بوشهر افزود: تامین آب آشامیدنی مردم دراولویت برنامه‌ها استان بوشهر قرار دارد و دراین ارتباط طرح‌های کوتاه مدت و بلند مدت تدوین و عملیاتی شده که طرح‌های کوتاه مدت در حال تکمیل و بهره‌برداری است.
گراوند گفت: ظرف 10 روز آینده انشعاب آب باغ ویلاها در همه شهرها و روستاهای استان بوشهر قطع و هر گونه اغماض و کم‌کاری در این زمینه سبب برخورد قاطع با دست‌اندرکاران می‌شود.
استاندار بوشهر گفت: 10 میلیارد ریال به اعتبار 12 میلیارد ریالی پل پنج دهانه زائر خضرخان افزوده و در صورت پیشرفت فیزیکی مناسب در دهه فجر نیز تخصیص اعتبار جدید برای این طرح صورت می گیرد.

** ظرفیت های توسعه ای تنگستان
سرپرست فرمانداری تنگستان گفت: بخش عمده‌ای از میگوی پرورشی استان بوشهر از بخش دلوار و 85 درصد بچه میگوی مورد نیاز استخرهای پرورشی در مراکز تکثیر شهرستان تنگستان تولید می‌شود.
احمد دشتی افزود: بخش ساحلی دلوار با داشتن بیش از 100 کیلومتر مرز دریایی با خلیج فارس یکی ازمراکز مستعد آبزی پروری، طرح‌های شیلاتی و صید و صیادی در استان بوشهر است.
وی ادامه داد: همچنین تنگستان با 76 هزار نفر جمعیت، سه شهر و 2 بخش، نقشی مهم در توسعه دارد که توجه ویژه‌ به زیرساخت‌های آن ضروری است.
دشتی گردشگری را یکی دیگر از ظرفیت‌های تنگستان دانست و افزود: این دارای مناظر طبیعی بکر، دریا، ساحل، آثار تاریخی و باستانی ظرفیت بی نظیری در پذیرش توریست در استان بوشهر دارد.
وی بیان کرد: در این ارتباط تسریع در اجرای طرح‌های مناطق گردشگری دل‌آرام و خائیز و جذب حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی ضروری است.
دشتی ادامه داد: شهرستان تنگستان با 750 هزار اصله نخل سالانه 25 هزار تن خرما تولید می‌کند که در چند سال اخیر با شور شدن آبها نخلستان های این منطقه دچار آفت شدید شده است.
وی با تاکید بر تسریع در ساخت سدهای باهوش و خائیز گفت: برای حل مشکلات کشاورزان و تامین آب آشامیدنی مناطق مختلف تنگستان نیاز است در ساخت سدهای باهوش و خائیز تسریع شود که برای شتاب بخشی به این طرح ‌ها تزریق اعتبارات ملی نیاز است.
دشتی با اشاره به اینکه در کمیته برنامه ریزی 420 میلیارد ریال سهم اعتباری شهرستان تنگستان مصوب شده است گفت: اعتبارات تملک دارایی تنگستان امسال با رویکرد اتمام پروژه‌های نیمه تمام و افتتاح طرح‌هاست.
وی افزود: نوسازی شبکه آبرسانی مورد توجه است و برای جبران کمبود آب روستاها چند تانکر آبرسانی به بخش ساحلی دلوار افزوده شده است.
دشتی یادآور شد: اگرچه در دولت تدبیر و امید اعتبارات خوبی برای ساخت پارک‌ها، دیوارهای حفاظتی، سالن‌های ورزشی، زمین‌های چمن مصنوعی و نهضت آسفالت اختصاص یافته ولی اعتبارات سه شهر در تنگستان بویژه مرکز شهرستان متناسب با نیازهای آنها نبوده است.
سرپرست فرمانداری تنگستان اظهارداشت: با شروع بکار دوره پنجم شورای اسلامی روند بهسازی و آسفالت کوچه و معابر مرکز شهرستان تا حدودی سامان یافته و از شهریور ماه سال گذشته تاکنون بیش از 60 هزار مترمربع آسفالت شده که تاهفته دولت امسال به بیش از 150 هزار مترمربع می‌رسد و نیاز به حمایت‌ها و توجه بیشتر دارد.

** زیرساخت های جاده ای تنگستان تقویت شود
امام جمعه شهر اهرم مرکز شهرستان تنگستان گفت: در فرایند توسعه راه های شهرستان توجه به احداث زیرساخت های جاده ای استان حائز اهمیتی ویژه است.
حجت الاسلام عیسی راستگو افزود: در ارتباط با نقشه ترسیم شده برای بزرگراه های این استان هیچ بزرگراهی از شهر اهرم عبور نکرده که این وضعیت باعث عقب افتادگی شهروندان اهرمی شده است.
وی ادامه داد: در این ارتباط باید نگاه ویژه ای برای اتصال شهرستان تنگستان به بزرگراه ایجاد و نسبت به برطرف کردن نگرانی مردم این دیار اقدام شود.
راستگو ادامه داد: طرح های نیمه تمام زیادی در شهرستان تنگستان وجود دارد که یکی از مهم ترین آنها بخش جراحی و اتاق عمل بیمارستان شهر اهرم است.
وی افزود: در ارتباط با سد خائیز که در ماه های گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شده تامین اعتبار ویژه ای برای تسریع روند احداث آن نیاز است.
راستگو ادامه داد: در حوزه شهری نیز مردم اهرم از شورای شهر رضایت قابل توجهی دارند که در این ارتباط انتظار داریم با حمایت مالی مناسب زمینه پرداخت بدهی های ایجاد شده پیرامون آسفالت کوچه های خاکی شهر اهرم فراهم شود.

**آغاز عملیات اجرایی پل پنج دهانه زائر خضرخان و بازدید استاندار بوشهر از چندطرح عمرانی
عملیات اجرایی پل پنج دهانه زایر خضرخان تنگستانی در آیینی با حضور استاندار بوشهر آغاز شد.
معاون توسعه و ساخت راه های اداره کل راه شهرسازی استان بوشهر در آیین فتتاح این طرح گفت: پل پنج دهانه زائرخضرخان ظرف مدت 18 ماه با 55 میلیارد ریال اعتبار ساخته می شود.
عبدالحسین مشایخی افزود: هر کدام از دهانه های این پل 20 پل متر طول دارد و عرض مسیر پل 14 متر است.
وی ادامه داد: این طرح علاوه بر قرارگیری در مسیر کمربندی آینده اهرم از لحاظ پدافند غیرعامل نیز حائز اهمیتی ویژه برای این منطقه است.
مشایخی ادامه داد: اعتبار امسال طرح 12 میلیارد ریال است که با این اعتبار تنها شمع های آن قابل اجراست.
معاون توسعه و ساخت راه های اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: ساختمان مجتمع فرهنگی هنری دلوار 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در مجموع 48 میلیارد ریال اعتبار برای این طرح پیش بینی شده است.
مشایخی افزود: این طرح تاکنون 17 میلیارد ریال تخصیص داشته و با توجه به ترک طرح توسط پیمانکار سابق باید پیمانکار جدید برای این آن انتخاب شود.

** قلعه کلات و سالن ورزشی جائینک هفته دولت امسال بهره برداری می شود
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: طرح مرمت و بازسازی قلعه کلات اهرم با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در هفته دولت امسال بهره برداری می شود.
ناصر امیرزاده افزود: اعتبار پیش بینی شده برای این طرح 20 میلیارد ریال است که از این میزان تاکنون 14 میلیارد ریال اعتبار تخصیص پبدا کرده است.
وی ادامه داد: با اتمام طرح قلعه کلات اهرم به عنوان کانون گردشگری شهرستان تنگستان برای بهره برداری بخش خصوصی واگذار می شود.
مدیر کل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: سالن ورزشی روستای جائینک شهرستان تنگستان با 75 درصد پیشرفت فیزیکی هفته دولت امسال بهره برداری می رسد.
احمد بهروزیان فر افزود: کل اعتبار این طرح 18 میلیارد ریال است که از این میزان اعتبار تاکنون 12 میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.
وی ادامه داد: در هفته دولت امسال در مجموع سالن ورزشی در روستاهای بندر رستمی، جائینک و عالی حسینی شهرستان تنگستان بهره برداری می شود که این طرح به افزایش سرانه ورزش روستایی شهرستان تنگستان کمک شایانی خواهد کرد.

** اصلاح هندسی تقاطع علی آباد و جائینک در انتطار انعقاد تفاهم نامه
مدیر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: با انعقاد تفاهم نامه مشترک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و استانداری بوشهر زمینه اجرای طرح اصلاح هندسی تقاطع علی آباد و جائینک فراهم می شود.
حمید رضا علم افزود: مجموع اعتبار مورد نیاز این طرح30 میلیارد ریال است که در قالب تفاهم نامه مشترک 50 درصد آن از محل اعتبارات استانی و مابقی از محل اعتبارات سازمان حمل و نقل جاده ای تامین می شود.

** تنگستان در کوران تحول
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر گفت: برای تکمیل طرح های عمرانی و پرداخت مطالبات پیمانکاران طرح های تکمیل شده شهرستان تنگستان یکهزار و 400 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
رضا عوض‌پور افزود: با 680 میلیارد ریال اعتبار توزیع شده در سال گذشته در شهرستان تنگستان امسال 30 طرح عمرانی در هفته دولت و دهه فجر امسال در این شهرستان به بهره برداری خواهد رسید.
وی گفت: شهرستان تنگستان از حیث زیرساخت ها با اقدام های صورت گرفته در چند سال اخیر رشد خوبی داشته ولی از حیث سرانه پزشک متخصص نیازمند تقویت است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر گفت: از حیث سرانه فضاهای ورزشی روباز و سرپوشیده نسبت به متوسط استان شرایط مطلوب تری دارد.
عوض پور ادامه داد: از حیث کلاس تخریبی نیز 29 کلاس از مجموع 856 کلاس تخریبی استان بوشهر در شهرستان تنگستان واقع شده است.
عوض پور ادامه داد: 7 درصد جمعیت استان بوشهر در تنگستان مستقر است و نرخ رشد جمعیت آن در رتبه نهم استان قرار دارد.
وی بیان کرد: بیشتر مردم تنگستان در روستاها سکونت دارند و این باعث شده تاشهرنشینی در تنگستان نسبت به متوسط استان بوشهر کمتر باشد که این امر نشان دهنده ظرفیت اقتصادی و اشتغال‌زایی روستاهای تنگستان است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر گفت: تجارت از ظرفیت های اصلی شهرستان تنگستان است که با توجه به وجود 100 کیلومتر مرز آبی در شهرستان تنگستان باید برنامه ویژه برای تامین زیرساخت های مورد نیاز آن تامین شود.
وی بیان کرد: شهرستان تنسگتان در ارتباط با واحدهای صنعتی ظرفیت اشتغال کمی دارد ولی از حیث واحدهای معدنی ظرفیت های خوبی را در خود جای داده است.
عوض پور ادامه داد: نرخ باسوادی تنگستان نسبت به متوسط استان بوشهر 4 درصد پایین‌تر است و باید سازوکار لازم تدوین و تعریف شود تا نرخ باسوادی در تنگستان افزایش یابد.
وی بیان کرد: 12 درصد از بهره برداران کشاورزی استان بوشهر در شهرستان تنگستان فعالیت دارند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر گفت: ادامه طرح پرورش میگو در تنگستان ظرفیت خوبی را برای رونق اقتصادی و معیشتی فراهم کرده که برای رونق آن شرکت‌‌های دانش‌بنیان حوزه آبزی پروری در دلوار مستقر می‌شوند.
عوض پور ادامه داد: در این ارتباط اعتبارات لازم برای توسعه و تقویت زیرساخت‌های طرح‌های آبزی‌پروری دانش‌‌بنیان اختصاص یافته است.
عوض پور اظهار داشت: پرورش میگو، تجارت دریایی، معادن مصالح ساختمانی، آبزی‌پروری و کشاورزی از اهم ظرفیت‌های تنگستان است که باید با استفاده از این ظرفیت‌ها نرخ بیکاری در این شهرستان کاهش یابد.
وی با تاکید بر توجه به نوسازی و اصلاح شبکه آبرسانی شهرها و روستاهای تنگستان اظهارداشت: فرسودگی 40 درصدی شبکه آبرسانی روستایی و شهری تنگستان نشان از وضعیت نامطلوب این بخش است که باید در نوسازی شبکه آبرسانی تنگستان تلاش بیشتری شود.
عوض پور ادامه داد: در حوزه های شهر و روستایی اجرای طرح های آبرسانی برای کاهش 1 درصد هدر رفت به ترتیب 50 و 90 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر گفت: در چند سال اخیر توجه ویژه‌ای در زمینه تخصیص اعتبارات به تنگستان شده تا جایی که اعتبارات عمرانی استانی در تنگستان در چند سال اخیر رشد 2 برابری داشته است.
عوض‌پور، با اشاره به آغاز عملیات اجرایی 2 سد در شهرستان تنگستان بیان کرد: عملیات ساخت سدباهوش در تنگستان اجرایی شده که برای این مهم دولت 2 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری می‌کند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر با تاکید بر ساخت اسکله در دلوار افزود: ساخت اسکله در بندر محمدعامری تنگستان روند اجرایی مطلوبی دارد.
وی ادامه داد: در ارتباط با احداث پایانه صادرات موادمعدنی نیز انتظار می رود با به نتیجه رسیدن تعامل با سازمان ایمیدرو بندر خور شهاب به کانون پشتیبانی و خدمات لجستیک صادرات مواد معدنی استان بوشهر تبدیل شود.
عوض‌پور با بیان اینکه شرایط خوبی برای توسعه تنگستان پیش بینی شده است اظهار داشت: در حوزه‌های کشاورزی، صنعت، معدن، گردشگری و آبزی‌پروری استان بوشهر و بویژه شهرستان تنگستان یکهزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره از منابع استان برای متقاضیان سرمایه گذاری پیش بینی شده است.
وی گفت: در صورت وجود سرمایه گذار در شهرستان تنگستان برای انجام فعالیت های اقتصادی از آنها حمایت تسهیلاتی خواهد شد.

** احداث تقاطع غیرهمسطح در سه راهی گادوی و آسقالت کوچه های شهر اهرم ضروری است
رئیس شورای اسلامی شهر اهرم گفت: با توجه به مشکلات عدیده شهروندان تنگستانی احداث تقاطع غیرهمسطح این سه راهی در حدفاصل مسیر بوشهر- خورموج ضرورت دارد.
عباس صبوری افزود: به علت نبود تقاطع غیر همسطح بسیاری از مسافران اهرم باید در این سه راهی و با فاصله طولانی از شهر پیاده شوند که این موضوع باعث ایجاد مشکلات فراوانی برای شهروندان تنگستانی است.
وی ادامه داد: طولانی تر شدن مسیر ورودی شهر اهرم از دیگر معایب نبود تقاطع غیر همسطح در سه راهی گادوی محسوب می شود.
صبوری ادامه داد: با این وجود انتظار است اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای به احداث این تقاطع نگاهی ویژه داشته باشد.
وی افزود: در شهر اهرم نیز با 70 میلیارد ریال آسفالت کوچه های خاکی انجام شده که انتظار می رود با تامین اعتبار ویژه زمینه پرداخت مطالبات پیمانکاران آسفالت فراهم شود.

**اعتبار سد خائیز تامین شود
مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای استان بوشهر گفت: پیمانکار سد خائیز به دلیل کمبود اعتبار برای هزینه های جاری از جمله حقوق کارگران با مشکلات فراوانی مواجه شده که در این ارتباط نیاز است تامین اعتبار مناسبی صورت گیرد.
شاهپور رجایی افزود: تاکنون با قول های مساعد مسئولان شرکت آب منطقه ای کار پیش رفته و انتظار داریم با پیش بینی اعتبار مناسب از محل ظرفیت های موجود زمینه تسریع اجرای سد خائیز فراهم شود.
وی گفت: در ارتباط با ساماندهی کانال های آبیاری شهر اهرم نیز تاکنون تنها 10 میلیارد ریال اعتبار تامین شده که با توجه به اینکه 2 فاز از سه فاز این طرح باقیمانده انتظار است تامین اعتبار مناسب برای آن صورت گیرد.
رجایی ادامه داد: با توجه به اهمیت این طرح برای شهروندان اهرم باید با تامین اعتبار شرایطی فراهم شود که تا پیش از فصل بارندگی اعتبار مورد نیاز 2 فاز باقیمانده فراهم شود.

** فاز دوم بیمارستان اهرم امسال تکمیل می شود
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: فاز دوم بیمارستان اهرم شامل بخش زنان و جراحی امسال تکمیل می شود که با تحقق این مهم سرانه پزشکان متخصص شهرستان تنگستان نیز افزایش می یابد.
ایرج بیژنی ادامه داد: از 38 میلیارد ریال اعتبارات سال گذشته بهداشت و درمان تنگستان در سال گذشته امسال این اعتبارات حدود 50 درصد کاهش پیدا کرده که برای توسعه زیرساخت های حوزه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان انتظار تامین اعتباری بیشتری داریم.

** تصویب اجرای 20 طرح بهداشت و درمان در تنگستان
سرپرست شبکه بهداشت و درمان تنگستان گفت: اجرای 20 طرح بهداشت و درمان با 17 میلیارد ریال اعتبار در این شهرستان تصویب شد.
عادل مقدس افزود: در این ارتباط توسعه زیرساخت‌های بخش سلامت شهرستان تنگستان به صورت ویژه‌ای در دستور کار قرار گرفته است.
وی بیان کرد: طرح های تعریف شده شامل احداث، تکمیل و تجهیز 13 خانه بهداشت روستاهای کلات، خورشهاب، گلکی، گورک، بازویی، عالی حسینی، باغک جنوبی، رستمی، کری، عامری، چاه تلخ شمالی، گرگور و خیاری است.
مقدس بیان کرد: در بیمارستان شهر اهرم نیز 2 واحد پانسیون پزشکان احدث می شود.
وی ادامه داد: با اعتبارات پیش بینی شده اورژانس جاده‌ای بوالخیر و گادوی تکمیل خواهد شد.
سرپرست شبکه بهداشت ودرمان تنگستان گفت: تکمیل و تجهیز درمانگاه پهلوانکشی نیز از طرح های بهداشت و درمان در شهرستان تنگستان خواهد بود.
وی با اشاره به اهمیت نگهداری از تجهیزات و تاسیسات در مراکز خدمات جامع سلامت و خانه های بهداشت گفت: در این موضوع نیز اعتبار قابل توجهی پیش بینی شده است.
مقدس اضافه کرد: شهرستان تنگستان با 2 هزار و 215 کیلومتر مربع وسعت، دارای جمعیتی بالغ بر 75 هزار و 655 نفر از هفت مرکز خدمات جامع سلامت، 39 خانه بهداشت، 3 پایگاه سلامت، 5 اورژانس جاده‌ای، یک بیمارستان و 2 پایگاه مراقبت مرزی برخوردار است.

** ضرروت افزایش اعتبارات تامین آب روستاهای تنگستان
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: با وجود کمبود منابع آبی در شهرستان تنگستان با توجه به افزایش قیمت لوازم و تجهیزات آبرسانی که 60 درصد هزینه طرح ها را به خود اختصاص داده باید اعتبارات ویژه برای این بخش دیده شود.
مسعود نصوری افزود: در حوزه های تعمیر و نگهداری، مرمت و بازسازی، مدیریت مصرف آب و توسعه شبکه فاضلاب روستایی اعتبارات امسال به میزان قابل توجهی کاهشیافته که در این زمینه نیاز است تدابیر لازم برای افزایش آن اندیشیده شود.
وی گفت: برای تابستان سال آینده باید از هم اکنون برنامه ریزی شود و تحقق این برنامه نیازمند تامین اعتبار ویژه است که باید با برگزاری کارگروه های تخصصی پیرامون آن تصمیم گیری شود.

** افتتاح 23 طرح عمرانی هفته دولت در تنگستان
معاون عمرانی استاندار بوشهر گفت: در ابتدای سال جاری سند و نقشه راه عمرانی استان بوشهر تدوین شد که هدف اصلی آن بهره گیری از همه ظرفیت ها برای طرح های قابل افتتاح در هفته دولت و دهه فجر است.
مهرداد ستوده افزود: در این ارتباط وضعیت طرح های عمرانی استان بصورت مستمر بررسی و پایش می شود تا در موعد زمانی مناسب بتوانیم آنها را به اتمام برسانیم.
وی یادآور شد: در هفته دولت امسال 23 طرح با 231 میلیارد ریال اعتبار در شهرستان تنگستان افتتاح می شود.
ستوده ادامه داد: در حوزه شهرداری ها و دهیاری های شهرستان تنگستان سال گذشته، 320 میلیارد ریال در این بخش پرداخت شد.
وی گفت: در سال 97 تاکنون حدود 86 میلیارد ریال اعتبار به شهرداری ها و دهیاری های شهرستان تنگستان پرداخت شده است.
ستوده ادامه داد: از این میزان پرداختی شهرداری های اهرم، دلوار و آباد به ترتیب 20، 7.5 و 68 میلیارد ریال و مابقی آن نیز به دهیاری های شهرستان تنگستان پرداخت شده است.
وی گفت: در این ارتباط انتظار می رود دستگاه های اجرایی با استفاده از ظرفیت های موجود با تسریع در روند طرح های عمرانی آرامش و رفاه هر چه بیشتر مردم شهرستان تنگستان را رقم بزنند.
استاندار بوشهر در آغاز سفر به شهرستان تنگستان در گلزار شهدای شهر اهرم حضور یافت و با اهدای شاخه های و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام و تجدید میثاق کردند.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.