به گزارش ایرنا، رئیس شورای اسلامی شهر عسلویه گفت: یکی از نیازهای اساسی و حیاتی در شهر احداث آب شیرین کن است.
محمد خواجه افزود: ضلع جنوبی اسکله و موج شکن عسلویه 9 سال به دلیل نبود اعتبار لازم بلاتکلیف مانده است.
وی اضافه کرد: اشتغال جوانان بومی در شرکت ها، استقرار ادارات و نمایندگی ها بویژه ثبت اسناد و املاک و پزشک قانونی از خواسته های مردم عسلویه است.
رئیس شورای اسلامی چاه مبارک گفت: دغدغه اصلی مردم بیکاری جوانان با وجود تاسیسات عظیم نفت و گاز در منطقه به شمار می رود.
یوسف جمالی افزود: آب آشامیدنی مردم یکی دیگر از مشکلات و خواسته های مردم است که با وجود کمبود آب شبکه های آبرسانی چاه مبارک دچار فرسودگی است.
رئیس شورای اسلامی شهر بیدخون گفت: آلایندگی منطقه با وجود شرکت های نفت و گاز مردم را رنجیده خاطر کرده است.
علی صالحی افزود: بخشی از مشکلات مردم به کار و تصمیم مدیریت در شهرستان بر می گردد و مدیری که توانایی کار و خدمت به مردم ندارد باید کناره گیری کند.
وی گفت: جوانان بیکار در بیدخون به شورای شهر مراجعه مکرر دارند و با وجود مرتبط بودن رشته های تحصیلی آنها با نفت و گاز باز هم در شرکت ها و صنایع منطقه مشغول بکار نمی شوند.
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی عسلویه گفت: هم اکنون هفت هزار و 300 متر مکعب آب بین مردم توزیع می شود.
مسعود حسین آبادی افزود: کنتور گذاری اولین قدم برای حل مشکل آب در عسلویه است و در گام اول 9 روستا شامل این طرح می شود.
وی گفت: با تلاش صورت گرفته پیگیر احداث آب شیرین کن در منطقه نای بند هستیم و با این کار مشکلات آب شهرستان برطرف خواهد شد.
مدیر کار و اشتغال منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: بکار گیری نیروی جویای کار در قالب آیین نامه و بخشنامه هاست.
عقیل منفرد افزود: اشتغال جوانان بومی در شرکت ها و تاسیسات نفت و گاز از دغدغه اصلی مسئولان است که در این زمینه تلاش خوبی صورت گرفته است.
وی گفت: براساس ظرفیت های قانونی روزانه نیرو مشغول به کار می شود و جوانان هم باید زمانی که وارد کار می شوند سختی های کار را تحمل کنند تا شرایط ارتقای کار آنان فراهم شود.
فرماندار عسلویه گفت: شوراها حلقه محکم بین مردم و مسئولان بوده و راهکارها دیدگاه های اعضای شوراهای اسلامی در پیشرفت شهرستان موثر است.
عبدالنبی یوسفی افزود: مردم اهل سنت و شیعه شهرستان عسلویه سال های زیادی در کنار هم زندگی خوبی دارند و انتقادها از روی دلسوزی است و مسئولان باید تحمل خود را بالا ببرند و به صورت مشارکتی برای حل مشکلات مردم گام برداریم.
وی گفت: شهرستان عسلویه به عنوان پایتخت انرژی کشور به شمار می رود و باید همه تلاش کنیم از این فرصت ها بهره ببریم و جوانان بیکار را تشویق به کار کنیم تا در آن شغلی که پیدا می کنند تا آخر بمانند.
فرماندار عسلویه بیان کرد: در یک ماه گذشته 700 نفر به شرکت ها برای اشتغال معرفی که 100 نفر بصورت قطعی جذب کار شده و باید تلاش کنیم در جلسات بعدی این رقم به 200 نفر برسد.
وی گفت: مدیریت آب در شهرستان عسلویه باید بدرستی اجرا شود تا مردم در زمان طولانی با مشکل آب روبرو نشوند و هنر یک مدیر این است که با مانور فنی مشکلات موجود را کاهش دهد.
شهرستان عسلویه در فاصله 200 کیلومتری جنوب استان بوشهر و محل استقرار تاسیسات نفت و گاز پارس جنوبی است.
7207/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.