به گزارش ایرنا، حسین درویشی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: صبح روز 18تیر ماه جاری این کوهنورد عازم ارتفاعات بیرمی در شهرستان تنگستان شده و بازنگشته بود که پس از اطلاع از مفقود شدن این فرد، تیم های عملیاتی به منطقه اعزام و عملیات جست و جو را آغاز کردند.
وی ادامه داد: گروه امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر تنگستان و دشتی و دشتستان دراین 6 روز به جست و جو و نجات مستمر و بی وقفه ادامه دادند که با توجه به مسیرهای سخت گذر منطقه، جست وجو و نجات با کندی صورت می‌گرفت به همین دلیل در کنار جست و جوی زمینی، تیم واکنش سریع استان بوشهر نیز با بالگرد به ارزیابی هوایی منطقه برای تسریع در روند جست وجو و نجات پرداختند.
وی بیان کرد: از ساعت های اولیه امروز مصادف با ششمین روز از عملیات جست وجو، 9 تیم متشکل از نجاتگران جمعیت هلال احمر، کوهنوردان استان و تکاوران و پاسداران روند جست و جو را در مناطق دیگر آغاز کردند.
درویشی گفت: در ساعت 8:10 با وجود همه تلاش ها تیم های جست وجو با جسد بی جان این کوهنورد در کوه های بیرمی حوالی چشمه بنیون خائیز مواجه شدند و آن را به شهر اهرم مرکز شهرستان تنگستان انتقال دادند.
وی از مردم خواست از کوهنوردی در ارتفاعات ناشناخته بپرهیزند و تا جایی که ممکن است با هماهنگی از هیات کوهنوردی به مناطق کوهستانی عزیمت کنند تا از بروز چنین حوادثی جلوگیری شود.
کوه های بیرمی در شهرستان های تنگستان و دشتی استان بوشهر واقع است و بلندترین قله آن 1950 ارتفاع دارد.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.