غلامرضا مختاری روز دوشنبه درگفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: از این مجموع 3500 متر خطوط نوسازی و 3200 متر توسعه صورت گرفت.
وی اظهارداشت: با توجه به اینکه شهرستان گناوه در ابتدای خط لوله انتقال آب سد کوثر به استان بوشهر قرار دارد مشکلی برای تامین آب وجود ندارد و روزانه حدود 24 هزارمترمکعب وارد شبکه این شهرستان می شود.
وی گفت: از مجموع آب ورودی این شهرستان از خط کوثر، 22 هزارمترمکعب در سطح شهر گناوه و مابقی برای شهر ریگ توزیع می شود.
مدیر شرکت آب وفاضلاب گناوه افزود: از مجموع 31 هزار انشعاب موجود در این شهر 28 هزار انشعاب آن شهری و مابقی شامل روستاهای تحت پوشش شبکه شهری ازجمله مال قائد، مال خلیفه، سربست و گشویی است.
مختاری ادامه داد: در سال گذشته 1100 انشعاب آب و 900 فقره انشعاب فاضلاب به متقاضیان در این شهرستان فروخته و واگذار شد.
وی اظهارکرد: این شهرستان از لحاظ کمبود آب مشکل حادی ندارد و منازلی که در ورودی های مسیر اولیه خطوط توزیع قرار دارند 24 ساعته آب دارند.
وی گفت: این شهرستان دارای 650 کیلومتر خطوط آبرسانی است که 550 کیلومتر آن مربوط به شهر گناوه و مابقی به بندرریگ تعلق دارد.
مدیر آب و فاضلاب گناوه از اهالی این شهرستان خواست باتوجه به کم آبی برای صرفه جویی در مصرف در مخازن پشت بام خود شناور نصب کنند.
استان بوشهر که در منطقه گرم و خشک کشور واقع است با کمبود شدید منابع آب روبرو است، طوریکه 95درصد آب شرب شهرها و روستاهای آن از استان های همجوار تامین می شود.
یکی از منابع تامین کننده آب استان بوشهر سد کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد است و بخش دیگری از چشمه ساسان و شاپور در کازرون استان فارس تامین می شود.
آب شهرستان گناوه با 103هزارنفر جمعیت درشمال استان بوشهر از خط انتقال سد کوثر تامین می شود.
6164/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.