به گزارش ایرنا، دبیر برگزاری جشنواره قرآنی نور شنبه در این آیین گفت: برای اولین بار است که جشنواره قرآنی نور درشهر شُنبه بر گزار می شود.
غلامرضا ابراهیمی با اشاره به پیشینه قرآنی شهر شنبه افزود: این شهر زادگاه علمای بزرگی چون آیت‌الله ‌العظمی حاج میرزا احمد دشتی نجفی، حاج سید علی قمی بهبهانی، حاج میرزا حسین یوسفی، سید حسن حسینی، خاندان بزرگ اردبیلی، حسینی و امیری بوده است.
وی اضافه کرد: با توجه برگزاری این جشنواره در ماه بهار قرآن، فرصتی بود تا با کشف و پرورش چهره ‌های مستعد قرآنی شهر شنبه در معرفی و تشویق و ترغیب آنان تلاش کنیم.
دبیر برگزاری جشنواره قرآنی نور افزود: در این دوره شاهد استقبال کم‌نظیر نوجوانان، جوانان و بزرگسالان شهر شنبه در رشته ‌های مختلف حفظ، ترتیل، مفاهیم و احکام با حضور داوران ممتاز استانی بودیم.
وی اضافه کرد: تجلیل و تقدیر از خانواده علما، وعاظ، ملاکتبی های مطرح، مناجات گویان و موذنان مطرح شهر شُنبه را به‌ عنوان یکی از بخش ‌های ویژه این جشنواره قرآنی برشمرد.
ابراهیمی گفت: در آزمون ترتیل برادران، به ترتیب ابوالفضل حاجی‌ زاده، عبدالکریم نوذری، علم الهدی حاجی‌ زاده حائز مقام اول تا سوم شدند.
در بخش حفظ نوجوانان پسر، امیرعباس و امیرحافظ عقاب مقام اول و دوم و مهدی غلامی و عباس ذوالفقار به صورت مشترک مقام سوم جشنواره را کسب کردند.
همچنین در بخش حفظ نوجوانان دختر، فاطمه محمدی، فاطمه الزهرا ریزی و زهرا شهسوار رتبه اول تا سوم مسابقات را به دست آوردند.
درحفظ بانوان بزرگسال، زینب آلیا، شهناز عاشوری نظری، مرضیه غلامی و زهره صفری به ترتیب حائز عنوان اول تا سوم شدند.
بخش مفاهیم و احکام بزرگسالان، سمیرا دهاز، مسعود دهاز، زینب آلیا، طاهره غلامی صداقت و کوروش عقاب نشان، مقام های اول تا پنجم را کسب کردند.
در مفاهیم و احکام نوجوانان، یلدا دهاز، امیرعباس عقاب نشان، ام‌البنین ابراهیمی به رتبه های اول تا سوم رسیدند.
بخش مناجات گویان و موذنان خانواده مرحوم زائر محمدعلی رستگار، عباس آلام، اسفندیار گرگین مجرد، شیخ علی شیخی و علی غلامی صداقت مورد تقدیر قرار گرفتند.
در پایان نیز از خدمات مداح اهل ‌بیت عصمت و طهارت بانی مسجد جامع شُنبه سید شریف اردبیلی تقدیر شد.
بخش شنبه شهرستان دشتی با 10 هزار نفر جمعیت در 135 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
7206/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.