به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در این آیین گفت: در اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت و براساس تفاهم نامه مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با استانداری بوشهر مرکز خدمات جامع سلامت روستای هلیله با زیربنای 310 مترمربع با 7.5میلیارد ریال اعتبار احداث شده است.
دکتر سعید کشمیری افزود: همچنین 2 پانسیون پزشکان و خانه بهداشت روستای هلیله نیز با زیربنای 185 مترمربع و با پنج میلیارد ریال اعتبار ساخت و تجهیز شده است.
وی اظهار کرد:براساس تفاهم نامه مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با استانداری بوشهر باید 11 مرکز خدمات جامع سلامت در شهرستان بوشهر احداث شود.
کشمیری بیان کرد: احداث یک مرکز آموزش مراقبت های بهداشتی اولیه، 2 کلینیک بهداشت دها و دندان، آزمایشگاه جامع سلامت و احداث ستاد مرکز بهداشت شهرستان از جمله برنامه های در دستور کار این شهرستان است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: گسترش شبکه های بهداشت و درمان یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است که در استان بوشهر این امر به صورت 100 درصد انجام شده و همه روستاهایی که باید خانه بهداشت داشته باشند از این امکانات برخوردار هستند.
وی یادآور شد: عمر ساختمان های مراکز بهداشت و درمان و خانه های بهداشت در ابتدای دولت تدبیر و امید در استان بوشهر 25 سال بود که با توجه به اقدام های صورت گرفته این سن به 10 سال کاهش یافته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در هفته دولت امسال 60 طرح در حوزه سلامت در این استان به بهره برداری می رسد.
کشمیری اضافه کرد: روستای هلیله سه هزار و 500 نفر بیمه شده تامین اجتماعی و یکهزار و 500 نفر بیمه شده خدمات روستایی دارد که که دانشگاه علوم پزشکی با هزینه ای که از بیمه خدمات روستایی دریافت می کند برای تمامی بیمه شدگان و اهالی بدون هیچ مشکلی خدمات ارایه می دهد.
وی با بیان اینکه همجواری با نیروگاه اتمی دارای محاسن و معایبی است گفت: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با انعقاد تفاهم نامه ای با نیروگاه اتمی بوشهراز ماه آینده بسته هایی برای ایمنی مردم این منطقه که شامل قرص ید و ماسک است توزیع می کند.
کشمیری افزود: بسته های یاد شده توسط نیروگاه اتمی تهیه و آموزش های لازم را دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با نظارت پدافند غیرعامل و استانداری انجام می دهد.
استاندار بوشهر گفت: بهره برداری از این طرح های بهداشتی بزرگترین عیدی نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت تدبیر امید به مردم روستای هلیله است که از لحاظ قانونی زمینه برای خدمت رسانی به مردم فراهم می شود.
عبدالکریم گراوند افزود: طرح تحول نظام سلامت از کارهای بزرگ دولت تدبیر امید در حوزه سلامت است که برای آسایش و برطرف کردن دغدغه های مردم به مرحله اجرادرآمد.
وی بیان کرد: در سالهای گذشته بحث درمان و هزینه های پزشکی ازجمله دغدغه های مردم بود که برخی از افرادکم درآمد تمایلی به هزینه کردن برای سلامتی خود نداشتند.
گراوند افزود: با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید این موضوع دردستورکارجدی قرارگرفت و زمینه هایی فراهم شدکه این نگرانی برطرف و مردم با حداقل هزینه بتوانند به درمان خود بپردازند.
استاندار بوشهر گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت مردم بویژه قشر کم درآمد جامعه دیگر دغدغه هزینه ها را ندارند.
وی یادآور شد: دولت تدبیر امید با وجود موانع و مشکلات به سلامت مردم نگاه ویژه ای داشته است و این نگاه ویژه را تداوم داده است.
6047/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.