به گزارش ایرنا پایگاه اطلاع رسانی به نقل از آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری اعلام کرد: روحانیت دیده بان فکر و اندیشه اسلامی است و پاسداری از مرزهای اعتقادی از رسالت های این قشر است.
وی یادآورشد: گاهی دیده می شود که برخی افراد حیواناتی همچون سگ را از فرزندان خود بیشتر دوست می دارند که این موضوع بیانگر فقر اعتقادی است.
حسینی بوشهری گفت:نخستین وظیفه ائمه جماعات شناخت عمیق دین است؛ زیرا هر کسی که بخواهد دین را تبیین کند دانش لازم آن را باید دارا باشد.
وی افزود:امروزه باید بدانیم که سطح سواد جامعه افزایش یافته است و ائمه جماعات باید در کنار دانش حوزوی از علوم روز نیز آگاهی داشته باشند.
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت:قبل از اینکه به دیگران تذکر بدهیم باید خویشتن خویش را تذکر دهیم و به عبارت دیگر واعظ درونی داشته باشیم.
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه عالم دین باید عامل به احکام شریعت باشد،افزود: نشر فرهنگ اسلام و آموزه های دینی وظیفه سومی است که بر دوش روحانیت است؛ امروز در عصر غیبت کبری وظیفه رسالت انبیای الهی بر دوش روحانیت قرار گرفته است.
عضو مجلس خبرگان رهبری اظهارداشت: روحانیون باید در مساجد حضور فعالانه داشته باشند؛ محله ها باید به وسیله مساجد اداره شوند.
حسینی بوشهری گفت:جاذبه های دین از فرصت های تبلیغی روحانیون است و در این راستا نباید به بودجه چشم دوخت بلکه باید به پیروی از علمای بزرگ جهادی عمل کرد.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.