به گزارش ایرنا، مسعود شیرافکن روز شنبه در جلسه شورای اداری این بخش افزود: توجه به حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری باهدف ایجاد اشتغال پایدار از مهم ترین محورهای کلیدی و قابل اهمیت در سال جاری است.
وی اضافه کرد: در این ارتباط استفاده بهینه از زمین و آب موجود برای بهره وری در بخش کشاورزی و راه اندازی صنایع مرتبط با ظرفیت های این بخش از برنامه و اهداف پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه در حوزه رونق اصناف و ایجاد مکانیزم بازار نیازمند مشارکت مردم هستیم، افزود: امیدواریم تجارت کالا و حمل ونقل دریایی که سال های متمادی در این بندر جریان دارد بتواند به رونق بازار کمک کند.
شیرافکن اظهارکرد: یکی از جنبه های رونق گردشگری در شهر، بخش تجاری است که باید در کنار ظرفیت گردشگری دریایی بکار گرفته شود.
وی، تکمیل جاده این بندر به سمت گناوه و سرعت بخشیدن طرح بندر جدید تجاری را از اولویت ها عنوان کرد و افزود: فاز اول جاده این بندر تکمیل شده و فاز دوم نیز بزودی به مناقصه می رود.
بخشدارریگ اظهارکرد: استحصال زمین بندر جدید تجاری به میزان 50 هکتار انجام و طرح مطالعاتی آن تهیه و در کمیته دی اس اس سازمان بنادر و دریانوردی کشور مصوب شده و پنج میلیاردریال نیز برای جاده دسترسی آن اختصاص یافته است.
وی افزود: ایجاد یک منطقه ثقل گردشگری و تکمیل زیرساخت های شهری با مدیریت صحیح ضرورت دارد.
شیرافکن ادامه داد: با هدایت سرمایه گذاران در حوزه گردشگری باید برای رونق شهر ریگ برنامه ریزی و تلاش شود و در این ارتباط آماده حمایت و همکاری هستیم.
بخشدارریگ گفت: به منظور کاهش و حل آسیب های اجتماعی، کارهای فرهنگی و برنامه محور با تاکید بر توجه به آموزش و اشتغال در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: طرح منظومه روستایی بخش ریگ به عنوان اولین بخش استان بوشهر تدوین شده و در حوزه عمران شهری و روستایی با محوریت بهبود معابر در سال جاری با مشارکت شهرداری، بنیاد مسکن و دهیاری ها اقدام های مناسبی درسال جاری انجام می شود.
بخشدارریگ اظهارکرد: اولویت دهیاران در سال جاری در عرصه اقتصادی و اشتغال خواهد بود که با برنامه ریزی های لازم در حوزه های گردشگری و بوم گرایی تحول ایجاد خواهد شد.
بخش ریگ از توابع شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر و در کرانه خلیج فارس قراردارد.
6164/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.