به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز شنبه به مناسبت روز شوراها در نشست با شوراهای اسلامی شهر و روستای استان بوشهر افزود: تشکیل شوراها به عنوان یک نهاد مردمی با هدف کمک به توسعه و حل مشکلات جامعه انجام شد.
وی اضافه کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در انتخاب شهرداران و دهیاران دقت لازم را داشته باشند زیرا این افراد مدیران اجرایی شوراها به حساب می آیند.
گراوند تاکید کرد: برای ایجاد تحولات مثبت در شهرها و روستاها، شوراهای اسلامی شهر و روستا افرادی پاکدست، خلاق و نوآور را برای مدیریت شهری و روستایی انتخاب کنند.
وی اضافه کرد: براساس نظر امام راحل، این نظام برخاسته از نظر و آرای مردم است و مردم باید در همه سطوح مدیریتی مشارکت داشته باشند به همین دلیل شوراها به عنوان پارلمان های محلی بهترین جایگاه برای ارتباط مردم با مسئولان به شمار می روند.
استاندار بوشهربا بیان اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا می توانند پایگاه تربیت بسیاری از مدیران باشند گفت: این نهادهای مردمی جدای از قوانین عادی در قانون اساسی نیز از استحکام بالایی در نظام جمهوری اسلامی برخوردار هستند.
وی یادآور شد: پایگاه دموکراسی درشوراهای اسلامی شهر و روستا نهفته است و این نهاد مدنی می تواند با آسیب شناسی خود دولت و نظام را یار و یاور باشد.
گراوند اظهار کرد: در کنار اختلاف سلیقه های مختلف در شوراها افراد باید برای حفظ منافع مردم در کنار هم گام بردارند.
وی افزود: در سال گذشته چهار هزار و 240 میلیارد ریال اعتبار از محل ارزش افزوده در اختیار شهرداری ها و دهیاری های استان بوشهر قرار گرفت که از این مبلغ 2هزار و 960 میلیارد ریال به شهرها و یکهزار و 280 میلیارد ریال به روستاها اختصاص یافت.
گراوند اضافه کرد: در حوزه اعتبارات عمرانی و 3 درصد نفت نیز فرمانداران باید به عمران شهرها و روستاها توجه کنند.
معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: ارزش و اعتبار شورا در عرصه مدیریت استان قابل احترام است و در این ارتباط یکی از موضوعاتی که برای شوراها دنبال می‌ کنیم دوره‌های جدید آموزشی است که برنامه ‌ریزی های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.
مهرداد ستوده درباره موضوع استخدام در شهرداری‌ها افزود: در زمان حاضر مجوز استخدام در شهرداری‌ ها را نداریم و شوراها هم نمی‌ توانند مجوز استخدام در شهرداری بدهند.
وی ادامه داد: پیگیر گرفتن مجوز استخدام از تهران هستیم و بر اساس قولی که به استان داده شده قرار است مجوزهایی به استان بدهند که این مجوزها هم شرایطی از جمله مدرک تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل متقاضیان دارد.
ستوده اضافه کرد: استخدام و عقد قرار داد بدون مجوز استخدامی در شهرداری‌ها خلاف قانون است و این موضوع باید مورد توجه شوراها و شهرداری ها باشد.
وی اظهار کرد: اعضا شوراها ضمن نظارت بر کار شهرداران، در عزل و نصب‌ شهرداران دخالت نداشته باشند.
معاون استانداری بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحران کم آبی در استان گفت: کم آبی از جمله مهمترین مشکلات استان به شمار می رود و شوراها ترویج فرهنگ صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف را باید در دستور کار خود قرار دهند.
6047/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.