به گزارش ایرنا، حسین درویشی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: پایگاه های ثابت هلال احمر شامل یک تیم کوهستانی، پنج پایگاه دریایی، 9 پایگاه جاده‌ای، یک پایگاه سگ‌های تجسس و یک پایگاه امداد هوایی است و در طرح نوروزی 14 پایگاه موقت و سیار دیگر شامل پنج پایگاه دریایی و 9 پایگاه جاده‌ای به این مجموعه افزوده شده است
وی یادآور شد: برپایی خیمه های نماز (آبی رنگ)، غرفه بازی های کودکان، نام نویسی از رانندگان برای پیوستن به کمپین 'نه به تصادفات رانندگی' از جمله خدمات ارائه شده در پایگاه های نوروزی هلال احمر است.
درویشی اظهار داشت: طرح نوروزی جمعیت هلال احمر استان بوشهر از 25 اسفند آغاز شده و تا 17 فروردین سال جدید به مسافران در جاده‌ها، ورودی شهرها، سواحل، مناطق کوهستانی و در پست‌های ایمنی، سلامت و خیمه‌های نماز خدمات رسانی می‌کند.
وی ادامه داد: امدادگران جمعیت هلال احمر در 2 بخش امداد و نجات و ایمنی خدمات ارائه می‌کنند.
درویشی افزود: جمعیت هلال احمر استان بوشهر با 31 پایگاه امدادی و راهنمایی آماده ارائه خدمت به هموطنان در اجرای طرح نوروزی است.
وی عنوان کرد: 400 نفر از اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و 200 نفر امدادگر جمعیت هلال احمر در طرح نوروزی شرکت دارند.
درویشی ادامه داد: همچنین در طرح نوروزی 80 خودرو امدادی و پشتیبانی شامل آمبولانس و خودرو نجات مشارکت می کنند.
وی یادآور شد: جمعیت هلال احمر استان بوشهر در سال جاری در 267 مورد حوادث جاده ای، 65 حادثه دریایی و 11 مورد عملیات کوهستان کار امداد رسانی و نجات انجام داد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر ادامه داد: نبودن ساختمان برای پایگاه های بین جاده ای مهمترین جمعیت هلال احمر در این استان است.
وی اظهار کرد: فاصله پایگاه های ثابت هلال احمر بر اساس استاندارد جهانی 35 کیلومتر تعریف شده که این میزان در استان بوشهر 45 کیلومتر است.
درویشی یادآور شد: اکنون از 15 پایگاه موجود در استان بوشهر 11 پایگاه کانکسی است که ساختمان برای چهار پایگاه در دست احداث است.
وی افزود: اکنون جمعیت هلال احمر در شهر عسلویه پایگاهی ندارد و با توجه به دریافت مجوز صورت گرفته امیدواریم بزودی زمینه راه اندازی آن فراهم شود.
درویشی اظهار کرد: برای احداث پایگاه امداد هوایی استان بوشهر نیز در بندر ریگ عملیات زیرسازی آشیانه بالگرد انجام شده و اکنون در حال مبادله موافقت نامه هستیم.
وی یادآور شد: اکنون بصورت موقت از آشیانه شرکت نفت فلات قاره و فرودگاه بوشهر برای ارائه خدمات امداد هوایی استفاده می شود.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.