ولی سیفی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود:‌ در این دوره جنبه‌های مثبت چهارشنبه آخرسال به عنوان یک آیین سنتی به دانش آموزان آموزش و آسیب‌هایی که می‌تواند آنان را تهدید کند گوشزد می شود.
وی اضافه کرد: چهارشنبه سوری سنتی برجای مانده از گذشتگان است که با نشاط و دوری از هرگونه اعمال ناشایست و خشونت آمیز باید اجرا و اجازه ندهیم به کانونی برای میدان نبرد تبدیل شود.
سیفی اظهارکرد: به والدین توصیه می‌ شود در شب چهارشنبه آخر سال در کنار فرزندان خود باشند و آنها را تنها نگذارند و با همراهی یکدیگر به بازی‌های گروهی و بانشاط بپردازند.
سرپرست سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری گناوه گفت: والدین باید مخاطرات مواد محترقه و انفجاری را به فرزندان خود گوشزد کرده و مراقب باشند از این وسایل خطرناک نه تنها در چهارشنبه سوری بلکه در دیگر برنامه های شاد استفاده نکنند.
وی بیان کرد: باتوجه به اینکه مواد محترقه اثرات مخرب بسیاری روی روح وروان بویژه شنوایی و بینایی دارد، مردم باید در چهارشنبه آخر سال با روش‌های سنتی که از گذشته وجود داشته، این آیین را اجرا تا سال جدید را با کامیابی و نشاط در کنار خانواده های خود آغاز کنند.
آیین چهارشنبه سوری در بندرگناوه در شمال استان بوشهر یک روز پس از شهرهای دیگر ایران برگزار می شود.
6164/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.