به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمود محمودی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کنگان با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و نگرانی جامعه بزرگ ملوان و جاشو و بازرگانان از وضعیت کالای ملوانی در استان بوشهر افزود: بار دیگر از این تریبون از استاندار، نمایندگان مردم در مجلس و مسئولان گمرک استان بوشهر درخواست می کنم مساله بغرنج کالای ملوانی و مشکلات ملوانان را حل کنند.
وی اضافه کرد: تعطیلی کالای ملوانی باعث نگرانی مرزنشینانی شده که در طول عمر با برکت انقلاب در صحنه ها و عرصه های مختلف از جمله انتخابات، حماسه 22 بهمن، حماسه 9 دی و امثال آن همواره حامی و پشتیبان نظام دینی بوده اند و اکنون سزاوار نیست که برای حل مشکلات آنها اقدامی اساسی صورت نگیرد.
امام جمعه کنگان با بیان اینکه اکنون چندین هزار نفر در شهرهای جنوبی استان بوشهر درآمد و گذران زندگی شان از طریق کالای ملوانی است و تعطیلی این امر باعث بیکاری چندین هزار نفر (بصورت مسقیم و غیرمستقیم) می شود ادامه داد: مصوبات و تصمیماتی که در مرکز کشور اتخاذ می شود وحی منزل نیست و این امور قابل تجدید نظر است و تصمیم گیرندگان باید بر مبنای مصالح عامه تصمیم گیری کنند.
محمودی گفت: مردم با خویشتن داری و صبر انقلابی مانع از بهانه دادن به نااهلان و دشمنان شوند و مطالبات خود را در چارچوب قانون و از طریق متولیان امر دنبال کنند.
امام جمعه کنگان در بخش دیگری از خطبه ها با تسلیت وفات حضرت ام البنین (س) و روز مادران شهید گفت: این بزرگ بانو الگویی برای همه مادران و حتی پدران شهید است که ایثار و صبر از بارزترین ویژگی های این مادر شهیدان عاشورایی بود.
محمودی با اشاره به 14 اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد امام (ره) و با تشکر از خدمات این نهاد حمایتی، رسیدگی به قشر آسیب پذیر جامعه و از بین بردن فاصله طبقاتی را از اهداف اسلام و انقلاب دانست و با استناد به آیات و روایات اظهار کردد: کمک به محرومان و محرومیت زدایی وظیفه همگانی و عمومی است و همه در این راستا مسئول هستند.
وی افزود: اگرچه سیاست گذاری توسط دولت و مجلس برای کمک به محرومان ضرورت است اما متولیان امر باید بدانند 2 برابر کردن مستمری مددجویان خوب است اما هرگز کافی نیست و باید تلاش شود صاحبان اصلی انقلاب از معضل فقر و نداری رنج نبرند.
امام جمعه کنگان با گرامیداشت 15 اسفند روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی گفت: این هفته بهانه ای برای احترام و حفاظت از محیط زیست است و با توجه به مشکلات صنعت و آلایندگی های ناشی از آن در شهرستان کنگان، مدیران صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و شرکت های منطقه بایستی با کمک به شهرداری ها و ایجاد کمربند سبز در کاهش آلایندگی ها کمک جدی کنند.
وی با اشاره به ایام ثبت نام حوزه های علمیه کشور و نیاز جامعه به عالم و کارشناس دین بیان کرد: همه تلاش کنند استعدادهای درخشان را سمت حوزه هدایت کنند.
7208/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.