به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در اختتامیه دومین کنگره شهدای دانشجویان استان بوشهر افزود: اگر می خواهیم درنظم و تمدن نوین جهان نقش آفرین باشیم باید براساس اسلام بیندیشیم و مقاومت کنیم و در این راه آماده شهادت باشیم.
وی اضافه کرد: بی تردید نظام اسلامی در اندیشه تحقق تمدنی است که درآن پیشرفت جامعه، عدالت و کرامت انسانی در جغرافیای دنیا و علو مرتبه انسان در حیات فرادنیایی را در نظر دارد.
صفایی بوشهری گفت: جهان استکبار که در اندیشه چپاول ثروت ها وحاکمیت برمراکز قدرت است و از سیاست راهبردی ظلم استفاده می کند مقابل این نگاه می ایستد.
وی اضافه کرد: جبهه استکبار به دور از رنگ خدایی همواره در معادلات سیاسی، نظامی و امنیتی دارای ساز و برگ های وسیع بوده این درحالی است که جبهه حق با پشتوانه خدایی است.
صفایی بوشهری گفت: در این مسیر اگرخط مقاومت و مقابله با جبهه استکبار وجود نداشته باشد قدم های آغازین برای ایجاد تمدن درهم خواهد شکست.
وی یادآور شد: اوج خط مقاومت شهادت است که اگر نباشد مقاومت نیز نخواهد بود.
صفایی بوشهری بیان کرد: شهادت نماد و تجلی والای مقاومت است که در طول تاریخ بعثت انبیا و تحقق تمدن الهی بسیاری از خواص در حوزه جبهه دین مدار و مقاومت شهید شدند.
وی تاکید کرد: باز شدن راه برای تحقق تمدن اسلامی و مدیریت نظم نوین جهانی براساس اسلامیت، مقاومت، شجاعت و شهادت است به همین دلیل حزب الله در فضای خاورمیانه با همین نگاه در مقابل ارتش رژیم صهیونیستی می ایستد و در مدت 33 روز پیروز می شود.
صفایی بوشهری یادآور شد: شهید با شهادت خود به اوج کمال انسانی و تولید آسمانی دست می یابد.
اصغر نقی زاده یکی از هنرمندان و بازیگران سینما و تلویزیون نیز در این آیین گفت: امنیت امروز را مدیون ایثار و گذشت هزاران شهید و رزمندان دوران دفاع مقدس هستیم.
وی اضافه کرد: جوانان این سرزمین با غیرت و شهامت دینی خود مملکت را از چنگال دشمن حفظ کردند و اجازه ندادند دشمن به این سرزمین تجاوز کند.
نقی زاده افزود: یادواره شهدا فرصتی است که جوانان این سرزمین با ایثار، گذشت، تعهد و غیرت مردان و زنان ایران زمین نسبت به وطن آشنا شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهرگفت: فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست به همین دلیل پاسداشت شهدا برای گرامیداشت یاد و خاطره آنان ضروری است.
سعید کشمیری افزود: در ارتابط جشنواره های فرهنگی، هنری، پژوهشی، ورزشی و تئاتر در قالب دومین جشنواره شهدای دانشجوی استان با همکاری دانشگاه های علمی کاربردی، آزاد، پیام نور، خلیج فارس، فرهنگیان و علوم پزشکی برگزار شد.
در این آئین از خانواده شهدای دانشجوی استان بوشهر تجلیل شد.
6047/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.