به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد 35 فیلم برگزیده بین المللی اکران می شود که سه اثر برگزیده آن از این استان است.
ناصر کرمی افزود: آثار منتخب چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم های آموزشی تربیتی رشد از پنجم تا نهم اسفند 1396 در استان بوشهر اکران می شود.
وی اضافه کرد: در بین آثار برگزیده در بخش دانش آموزی و بین الملل در این دوره، فیلم انیمیشن 'سراب' ساخته دانش آموز فاطمه صداقت از بوشهر که حائز رتبه اول و تندیس زرین جشنواره و فیلم 'باچی' ساخته محمدجواد حیدری از دشتستان و فیلم 'تصمیم من' احسان عبدی دیگر فیلم برگزیده جشنواره، اکران می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: جشنواره فیلم رشد نگاه زیبایی شناسانه و هنری در آموزش و پرورش را می رساند.
کرمی اضافه کرد: با توجه به اینکه یکی از ساعت های 6 گانه درآموزش و پرورش ساعت های تربیتی وزیبایی شناختی است در این ارتباط معلمان باید استعدادهای هنری دانش آموزان را شناسایی کنند.
وی بیان کرد: با شناسایی استعدادهای هنری دانش آموزان، معرفی آنها به دستگاه های مسئول و تقویت و هدایت آنها زمینه حضور آنان در صحنه های استانی، منطقه ای، ملی و بین المللی در آینده فراهم می شود.
کرمی با اشاره به بخش بین المللی جشنواره فیلم رشد افزود: بین المللی بودن جشنواره فیلم رشد زمینه درخشیدن دانش آموزان و همکاران فرهنگی در عرصه جهانی را فراهم می کند.
وی بیان کرد: جشنواره فیلم رشد زمینه درخشش بسیاری از دانش آموزان با امکانات ناچیز را درمناطق کمتر توسعه یافته فراهم کرده است.
مدیرکل آموزش و پرورش گفت: جشنواره فیلم رشد برخلاف دیگر جشنواره های حرفه ای و بین المللی با جنبه علمی و آموزشی تثبیت شده است وهمین رویکرد نقش محوری در بالا رفتن کیفیت محتوایی این جشنواره دارد.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه زبان هنر و سینما می تواند در عرصه جنگ نرم و مبارزه انقلابی کارساز باشد باید فیلم سازان شرکت کننده در این جشنواره ضمن توجه به این امر مطابق سلیقه جامعه هدف فیلم ها و آثار خود را تولید کنند.
کرمی تاکید کرد: زبان هنر بهترین ابزار برای ترویج آرمان ها و ایده های انقلابی در سطح جامعه و جهان است.
عضو هیات انتخاب چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد گفت: هیات داوران از بین بیش از یکهزار فیلم چند ثانیه ای، چند دقیقه ای، نیم ساعتی و 110 دقیقه ای 250 فیلم را پذیرفتند و عکس، نام و مشخصات کارگردان های این دوره در کتابچه جشنواره چهل و هفتم به ثبت رسید.
روح الله مالمیر افزود: در جشنواره فیلم رشد فیلم سازان حرفه ای شامل کار گردان های داخلی و خارجی، فرهنگیان فیلم ساز، دانشجو معلمان و دانش آموزان فیلم ساز شرکت دارند.
وی اظهارکرد: مهمترین بخش جشنواره فیلم رشد مربوط به دانش آموزان فیلم ساز است که امسال 100 فیلم را به جشنواره چهل و هفتم ارسال و 35 فیلم آن پذیرفته شد.
مالمیر گفت: حضور فیلم های خوب توسط دانش آموزان بیانگر استعداد هنری نسل جدید است که باید بخوبی تقویت شود.
وی تاکید کرد: دانش آموزان نشان دادند که می توانند فیلم سازی کنند و تنها لازمه این کار این است که از منظر دیگری فیلم ها را دید.
6047/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.