نورالله اسعدی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: اجرای طرح جدید تدوین شده برای توسعه این بندر تجاری ظرفیت جدیدی را برای شناورهای ورودی، توسعه و رونق اقتصادی و قابلیت رقابت پذیری آن با دیگر بنادر فراهم خواهد کرد.
وی گفت: احداث یک حوضچه به مساحت 56 هکتار ، چهار پست اسکله پنج هزارتنی، یک اسکله برای شناورهای رو - رو به عمق منهای هفت متر نسبت به سطح مبنا، استحصال 30 هکتار زمین از مواد حاصل از لایروبی، لایروبی به حجم یک میلیون و 800 هزارمترمکعب، ایجاد ظرفیت یک میلیون و 100 هزار تن کالا در سال، ایجاد سه ترمینال کالا از جمله در بخش کانتینری و اطاله موج شکن های ورودی در طرح توسعه جدید بندر تجاری گناوه پیش بینی شده است.
رئیس اداره بندرودریانوردی گناوه بیان کرد: با توجه به اینکه حوضچه و اسکله های موجود بندر باتوجه به وجود شناورهای زیاد پاسخگو نیست، نیاز به توسعه وجود دارد که امیدواریم با تصویب نهایی طرح ارایه شده، محدودیت و تنگناهای موجود در این بندر برطرف و گامی مهم در رونق اقتصادی منطقه برداشته شود.
وی به اجرای چندین طرح بندری در ایام دهه فجر اشاره کرد و گفت: طرح احداث ساختمان گارد بندر تجاری گناوه، تکمیل تاسیسات الکتریکی، مکانیکی و ساماندهی در ورودی با اعتبار 90 میلیارد ریال به میمنت گرامیداشت دهه مبارک فجر اجرایی شد.
بندر گناوه از بنادر فعال تجاری استان بوشهر و دارای بیش از یک هزار شناور باری است.
6164** خبرنگار: نعمت الله بهروزی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.