نادر شفیع خدایی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به تغییر شدید فشار سطح زمین از اواخر روز جمعه، وزش طوفان بویژه در مناطق ساحلی و بر روی دریا، تلاطم شدید خلیج فارس و تداوم آن در روزهای شنبه تا دوشنبه آینده پیش بینی می شود.
وی بیان کرد: پیش بینی می شود سرعت طوفان در این مدت به بیش از 70کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از سه متر افزایش یابد برهمین اساس علاوه بر اجتناب از ترددهای دریایی مردم از اقامت در کنار ساحل
استان خودداری کنند.
شفیع خدایی ادامه داد: با توجه به ناپایداری های جوی در فاصله زمانی ظهر جمعه تا روز شنبه در برخی نقاط استان رگبارباران به همراه وزش باد شدید، رعد وبرق، احتمال گرد و خاک، کاهش دید پیش بینی می شود.
وی گفت: در 24 ساعت آینده آسمان استان بوشهر کمی تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، وزش باد و از فردا در قسمتهای شمالی و مرکزی استان بتدریج افزایش ناپایداریهای جوی پیش بینی می شود.
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: در این مدت سمت وزش باد بطور غالب شمال غربی با سرعت 10 تا 32 کیلومتر در ساعت و از فردا جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت 16 تا 48 کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.
وی افزود: در این مدت ارتفاع موج در خلیج فارس 30 تا 90 سانتیمتر و ازفردا در قسمت های شمالی و مرکزی 90 تا 180 سانتیمتر پیش بینی شده که در برخی از ساعت ها به 240 سانتیمتر نیز می رسد.
شفیع خدایی اضافه کرد: در 24 ساعت آینده جزر اول دریا ساعت 04:35 بامداد، مد اول ساعت 11:17، جزر دوم ساعت 22: 15 و مد دوم دریا ساعت 21:36 خواهد بود.
7212/6047**خبرنگار: عبدالصمد شهریاری*انتشار دهنده: موناعیدان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.