به گزارش ایرنا، سکینه الماسی روز چهارشنبه در جمع شماری از صاحبان کشتی و شناورهای باری شهرستان دیر افزود: در روابط اقتصادی و تجاری با کشور قطر بندر دیر در اولویت صادرات کالا به شمار می آید که مقدمات کار با سفر یک هیات اقتصادی به کشور قطر فراهم شده است.
وی اظهارداشت: صادرات از این بندر به دلیل زمانی و هزینه برای صادرکنندگان مقرون به صرفه است که براساس تفاهم نامه برقرار شده سرمایه گذاران قطری در بندر دیر سرمایه گذاری خواهند کرد و یک خط کشتی مسافربری در این مسیر راه اندازی می شود.
نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی افزود: صادرات کالا به کشور قطر از بندر دیر بهترین فرصت و ظرفیت برای سرمایه گذاری و ایجاد بازار اشتغال است که باید از این فرصت نهایت بهره برداری صورت گیرد.
وی در ارتباط با مصوبه جدید ته لنجی گفت: با تلاش مسئولان و همکاری مردم مصوبه جدید ته لنجی اجرا شده تا نواقص کار مشخص و به مسئولان کشور اعلام شود.
الماسی افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی، مردم باید همکاری لازم داشته باشند و بدون این همکاری نمی توان قدمی در جهت حل مشکلات برداشته شود و اگر چه امکان دارد مصوبه جدید دارای ایراداتی باشد نمی شود یک شبه آن را تغییر داد.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری دیر گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی و برنامه دولت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز می طلبد که مردم همکاری لازم داشته باشند.
مسعود تنگستانی افزود: با بررسی و تصمیم نهایی و برطرف شدن نقص های مصوبه جدید ته لنجی امیدواریم مرزنشینان به آن وضعیت مطلوب برسند.
وی گفت: استاندار بوشهر بجد دنبال معیشت مردم مرزنشین است و انتظارداریم که این موضوع با درایت مسئولان و همکاری مردم حل و فصل شود.
مدیرعامل تعاونی لنجداران سفاری دیر گفت: مصوبه جدید ته لنجی خواسته صاحبان شناورها و ملوانان را برآورده نکرده است.
حسین چاره دان افزود: با اجرای این مصوبه درآمد شناورهای باری با هزینه های انجام گرفته برابری نمی کند و باید این مصوبه با کمک مردم و همکاری مسئولان اصلاح شود.
وی گفت: مردم از نماینده مجلس، استاندار و مسئولان رده بالای کشور درخواست دارند که در محتوای این مصوبه تجدید نظر کنند.
چاره دان ادامه داد: مردم هم با مسئولان همکاری لازم دارند و هر جا که برای کشور مشکلی بوجود آمده در صحنه حاضر هستند و از مال و جان خود مایه می گذارند.
بندر دیر با بیش از 60 هزار نفر جمعیت یکی از بنادر فعال تجاری و صیادی در استان بوشهر است.
7207/6043**
خبرنگار: عباس بحرانی** انتشاردهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.