به گزارش ایرنا، حمزه اعتماد روز چهارشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان دیر افزود: آب باید بصورت عادلانه بین همه بهره برداران توزیع شود.
وی با اشاره به لزوم هماهنگی های همه جانبه دستگاه های مختلف اجرایی قضایی، امنیتی، نظارتی و مردم برای حفاظت همه جانبه از منابع آبی شهرستان دیر اضافه کرد: پیشگیری از حفر چاه غیر مجاز باید در دستور کار باشد و افرادی که در شهرستان چاه غیر مجاز دارند شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شوند.
رئیس اداره منابع آب شهرستان دیر گفت: براساس اعلام سه ایستگاه باران سنجی در شهرهای دیر، آبدان و روستای کناری در مجموع در سال زراعی جاری به ترتیب 119، 71 و 61 میلی متر بارش باران رخ داده است.
علی زائری با اشاره به کاهش سطح آبخوان در شهرستان دیر افزود: در منطقه آبدان 43 سانتی متر و در بردخون 80سانتی متر با کاهش سطح آبخوان روبرو بوده ایم که احتمال می رود در بردخون ناشی از آغاز فصل کشت زودتر از مناطق دیگر باشد.
وی در ارتباط با سامانه ساما بیان کرد: هدف از اجرای این سامانه خدمات دهی مطلوب به کشاورزان برای دریافت سوخت و تمدید پروانه آب در شهرستان در مدت 2 هفته است.
دادستان شهرستان دیر گفت: در سال جاری اجرای احکام هشت حلقه چاه غیر مجاز صادر شده است و حکم هم قطعی است.
اکبر احمدی افزود: اجرای این احکام توسط منابع آب و تامین امنیت آن با نیروی انتظامی خواهد بود و بهتر است که بصورت موردی اجرا شود.
دیر در فاصله 200 کیلومتری جنوب مرکز استان بوشهر قراردارد.
7207/6043**
خبرنگار: عباس بحرانی** انتشاردهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.