به گزارش ایرنا، حمید بردستانی روز سه شنبه در اولین نشست ستاد بازآفرینی و توانمندی شهر خورموج افزود: پدیده ای که در شهر خورموج در حال وقوع است، ساخت و سازهای غیر فنی و تغییر کاربری های مسکونی به تجاری بدون رعایت ضوابط و اصول مهندسی است.
و اضافه کرد: درشهر خورموج 74 هکتار از اراضی محدوده شهر به عنوان بافت فرسوده شناخته می شود که 7 درصد مساحت کل شهر را شامل می شود.
بردستانی، به اهداف کلی تشکیل ستاد بازآفرینی و نوسازی شهر خورموج اشاره کرد و افزود: ارائه خدمات زیربنایی و روبنایی، ساماندهی محیط و فضای شهری، توانمندی و حمایت اجتماعی از محله های مشمول این ستاد از جمله اهداف تشکیل این ستاد است.
معاون امور عمرانی و برنامه ریزی فرماندار دشتی بیان کرد: محله های کللی ها، امیری ها، بازار صفا، خیابان حامد و قسمتی از خیابان بهشتی (طالقانی) جزو بافت فرسوده شهر خورموج محسوب می شود و در این محله ها وام 300 میلیون ریالی برای احداث و نوسازی بناها پرداخت می شود.
بردستانی تاکیدکرد: بهره این وام مانند بهره وام مسکن خانه اولی ها 8 درصد است، تخفیف عوارض ساخت و ساز شهرداری نیز 50 درصد است و یک طبقه نیز اضافه از تراکم مصوب به عنوان مشوق های نوسازی و بازسازی واحدها در بخش فرسوده شهر اعطا می شود.
وی بیان کرد: دراولین جلسه ستاد باز آفرینی و نوسازی شهر خروموج مقرر شد شهرداری خورموج تا پایان سال 96 نسبت به بررسی و احصای کمبودها و استخدام مشاور ذیصلاح برای مطالعه مجدد بافت فرسوده شهر خورموج اقدام کند.
شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی با 40 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
7206/6043**
خبرنگار: علی اشکو** انتشار دهنده:خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.