به گزارش ایرنا، سید حسین حسینی محمدی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از این میزان صادرات 13میلیون و 973 هزار تن کالای غیر نفتی بدون احتساب میعانات گازی، به ارزش پنج میلیارد و 210 میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی 3 درصد و از لحاظ وزن یک درصد رشد داشته است.
وی بیان کرد: عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان بوشهر جدای از میعانات گازی، محصولات پتروشیمی، کودهای معدنی، سیمان و کلینکر، انواع ماهی و میگوی پرورشی، گوگرد، پایه سکوی دریایی ومتعلقات آن، سنگ گچ و گچ بنایی، پسماند حبوبات و هندوانه و خربزه است.
حسینی محمدی افزود: کالاهای یاد شده به کشورهای جمهوری کره، چین، امارات متحده عربی، هند، ژاپن، اندونزی، ترکیه، کنیا، تایوان و بلژیک صادرشده است.
وی درباره واردات کالا به استان بوشهر بیان کرد: : در هشت ماه سال جاری 782 هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و 641 میلیون دلار از طریق گمرکات استان بوشهر به کشور وارد شده است.
حسینی محمدی گفت: عمده کالاهای وارداتی از گمرکات استان شامل خودروی سواری، لاستیک خودروی سواری، اجزا و قطعات موتورسیکلت، موز، برنج، اجزا و قطعات خودرو سواری، کره حیوانی، اسباب بازی، چای و حبوبات است.
وی ادامه داد: این کالاهای از کشورهای چین، امارات متحده عربی، فیلیپین، جمهوری کره، هند، اکوادور، نیوزیلند، ژاپن، فرانسه و کویت وارد کشور شده است.
حسینی محمدی بیان کرد: براساس برش استانی سهمیه استان بوشهر برای صادرات غیرنفتی در سال جاری 18.2 میلیارد دلار از مجموع 53 میلیارد دلار صادرات هدف گذاری شده برای کشور تعیین شده است.
وی اظهار داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای حمایت از بنگاههای صادراتی اقدامات متعددی نظیر تشکیل کارگروه توسعه صادرات، برگزاری نشست میزهای تخصصی پتروشیمی و آبزیان، حمایت از اعزام و پذیرش هیات های تجاری و حمایت از حضور تولیدکنندگان و تجار در نمایشگاه های بین المللی و غیره را به منظور رشد و توسعه صادرات غیر نفتی برنامه ریزی و در دست اقدام دارد.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.