به گزارش ایرنا، علی اکبر ولایتی روز یکشنبه در آئین معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اسلامی استان بوشهر افزود: شمار جمعیت کشور 80 میلیون نفر است که از این شمار پنج میلیون نفر دانشجو هستد و این خود بخوبی نشان دهنده اشتیاق به تحصیلات عالیه در سطح کشور است.
وی بیان کرد: در این بین دانشگاه آزاد نیز سهم بسزایی داشته به نوعی که به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان نقش عدیده در بخش تحصیلات تکمیلی کشور ایفا کرده است.
ولایتی ادامه داد: هم اکنون یک میلیون و 400 هزار نفر دانشجو و 70 هزار نفر استاد تمام وقت و پاره وقت در دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت دارند.
وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان پدیده ای منحصر به فرد در کل دنیاست که با وسعت و گستردگی قابل توجه خود علم را به اقصی نقاط کشور منتقل کرده است.
ولایتی با اشاره به وجود 20 هزار کارمند در خانواده دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: دانشگاه در برنامه توسعه خود ایجاد رشته ها را متناسب با ظرفیت موجود در مناطق مختلف کشور مورد توجه جدی قرار داده است.
وی با اشاره به حوزه علمیه قم اظهار داشت: این حوزه به عنوان مرکزیت حوزه های دینی از لحاظ اسلامی و غیر اسلامی در سطح دنیا مطرح است که این امر نشان می دهد مردم کشور به تحصیلات عالیه در حوزه و دانشگاه اهتمام جدی می ورزند.
ولایتی یادآور شد: اکنون دانشگاه آزاد اسلامی با بهره گیری از ظرفیت های چشمگیر خود در ارتباط با مقاله های علمی در سطح منطقه در رتبه نخست قرار دارد.
وی در ارتباط با استان بوشهر بیان کرد: با توجه به ساحلی بودن استان بوشهر ایجاد رشته های علوم دریایی در این استان حائز اهمیت ویژه ای است.
ولایتی افزود: سیاست دانشگاه آزاد نیز این است که در انتخاب رشته های جدید برای واحدهای خود رشته ای را انتخاب کند که علاوه بر داشتن بازار کار برای کشور و بویژه مناطق میزبان برای واحدهای دانشگاهی نیز سودمند واقع شود.
در این آئین از فعالیت های یوسف قیصری تجلیل و اسماعیل عبدالهی به عنوان رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر معرفی شد.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشاردهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.