به گزارش ایرنا، سعید کشمیری روز یکشنبه در نشست با نماینده مردم بوشهر، گناوه، دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: حوزه سلامت بخشی تخصصی و حساس است که مراجعان زیادی دارد و هر روز نیازمند تحول و تجهیز است.
کشمیری اضافه کرد: کاستی هایی در حوزه بهداشت و درمان استان بوشهر وجود دارد که همه مسئولان برای برطرف کردن آن باید دست‌ به‌ دست هم بدهند.
وی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی 160 تختخوابی، اورژانس عمومی و هسته‌ای بیمارستان شهدای خلیج ‌فارس، بیمارستان 200 تختخوابی قلب، مرکز تحقیقاتی و درمانی بیماری‌های خاص و مرکز تشخیص و درمان سرطان را از جمله طرح های در دست ساخت در مرکز استان عنوان کرد.
کشمیری یادآور شد: اجرا و بهره برداری از این طرح های درمانی در آینده یک مجتمع درمانی بزرگ را در استان ایجاد می کند که در منطقه بی ‌نظیر است.
وی بیان کرد: دومین دستگاه پیشرفته آنژیوگرافی (مغزی و قلبی) با 40 میلیارد ریال اعتبار در مرکز استان بوشهر مستقر شده است.
کشمیری یادآور شد: با راه‌اندازی این دستگاه در بیمارستان قلب بوشهر، معضل بیماران برای نوبت این خدمت درمانی، کمتر و به‌عنوان پشتیبان دستگاه اول در صورت خرابی و یا نیاز به تعمیر خواهد بود.
وی ادامه داد: قرار است 2 دستگاه ام ‌آر آی در شهرهای بوشهر برازجان و 2 دستگاه سی ‌تی ‌اسکن در بوشهر به شیوه بی او تی به تجهیزات تشخیصی درمانی استان اضافه شود.
کشمیری افزود: تلاش می شود با کمک همه مسئولان ب‌ویژه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی زمینه‌ ای فراهم شود تا مردم از خدمات با بهترین کیفیت بهره‌مند شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اجرای طرح تحول نظام سلامت را یکی از دستاوردهای مهم و برنامه‌های ارزشمند دولت تدبیر و امید عنوان کرد.
کشمیری بیان کرد: استان بوشهر یکی از استان‌های موفق در اجرای طرح تحول نظام سلامت است و بارها از طرف مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد تقدیر قرارگرفته است.
وی ادامه داد: از آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت تا پایان شهریور امسال 470 هزار نفر بیمار بستری از مزایای بسته کاهش هزینه خدمات بستری بهره‌مند شده‌اند.
کشمیری افزود: در بسته زایمان طبیعی تا پایان شهریورماه 23 هزار و 700 عمل زایمان طبیعی رایگان در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر انجام شده است.
وی گفت: از زمان شروع بسته پزشکان مقیم در طرح تحول نظام سلامت تا پایان شهریورماه در استان بوشهر 721 پزشک متخصص با حضور فیزیکی تمام ‌وقت به مردم خدمات درمانی تخصصی ارائه کرده‌اند.
کشمیری با اشاره به بسته حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم گفت: در استان بوشهر تا پایان شهریورماه 267 نفر پزشک از خدمات این بسته بهره‌مند شده‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: سه میلیون و 500 هزار ویزیت تاکنون در کلینیک‌های تخصصی و درمانگاه‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تعرفه دولتی انجام شده است.
وی بابیان اینکه حوزه شمال و مرکز استان شامل شهرستان‌های بوشهر، گناوه، دیلم و خارگ یکی از مناطق حساس و مهم استان است، افزود: مراکز بهداشتی شهرستان‌های دیلم و گناوه از توسعه خوبی برخورد است ولی با این وجود همچنان برای شناسایی و برطرف کردن کاستی های آنها تلاش می شود.
نماینده مردم بوشهر، گناوه، دیلم و خارگ در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: خدمات و زحمات بی ‌شمار متولیان بهداشت و درمان استان بوشهر در ارتقای سطح سلامت مردم قابل ‌اندازه ‌گیری و نرخ ‌گذاری نیست.
حجت‌الاسلام عبدالحمید خدری افزود: درحوزه سلامت خدمات بسیار گسترده‌ای ارائه شده و افق روشنی پیش روی حوزه سلامت استان بوشهر است.
وی اظهار کرد: وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی دولت تدبیر و امید، به‌عنوان یکی از وزرای نمونه دولت است که طرح تحول نظام سلامت را پایه‌ریزی کرد.
این نماینده مجلس با اشاره به نشستی که با وزیر نفت در ارتباط با احداث بیمارستان نفت داشته است گفت: وزیر نفت معتقد است احداث بیمارستان برای آنها مقرون ‌به ‌صرفه نیست ولی می‌ توانند تمام تجهیزات پزشکی بیمارستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم را تامین کنند.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.