غلامرضا زارعی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: همچنین 15 زمین ورزشی دیگر در روستاهای این استان در دست ساخت و تکمیل است.
وی اضافه کرد: همچنین 262 پارک روستایی (بوستان امید) نیز با 350میلیارد ریال اعتبار در اسن استان در دست اجراست.
زارعی، 60 درصد بوستانهای امید روستایی در استان بوشهر به بهره برداری رسیده است اظهار کرد: در زمان حاضر پیشرفت فیزیکی بوستانهای روستایی در دست اجرا 77درصد است که تلاش می شود تا پایان سال مورد بهره برداری قرار گیرند.
وی با اشاره به طرح روستاهای گردشگری در استان بوشهر گفت: امسال یک روستای گردشگری شامل روستای جزیره شمالی گناوه زیر پوشش این طرح قرار گرفت که برای مطالعه اجرای این طرح 800 میلیون ریال اعتبار پیش بینی شده است.
زارعی، تامین سهمیه قیر رایگان برای آسفالت معابر روستایی را از جمله کارهای دولت تدبیروامید عنوان کرد و افزود: از سال 94 تا 95، 25 هزار تن قیر رایگان برای آسفالت معابر روستایی استان بوشهر تامین شده است و تلاش می شود امسال نیز 6 هزار تن تخصیص یابد.
وی ادامه داد: با تامین این سهمیه پیش بینی می شود تا پایان سال جاری 120کیلومتر از معابر روستایی استان بوشهر آسفالت شود.
زارعی در باره طرح های هادی روستایی در استان بوشهر اظهار کرد: هم اکنون برای 100 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان بوشهر طرح هادی مصوب شده است.
وی با اشاره به بازنگری اجرای طرح هادی مصوب 10 روستا یادآورشد: در سال گذشته نیز طرح هادی 25 روستای استان مورد بازنگری قرار گرفت.
زارعی افزود: برای تغییر کاربری زمین نیز 826 پرونده تشکیل شده که 450 پلاک زمین پارسال به صورت متمرکز واگذار و امسال نیز واگذاری 400 پلاک در دستور کار است که تاکنون 180 پلاک زمین در روستاهای استان واگذار شده است.
وی در مورد صدور سند مالکیت روستایی گفت: امسال سه هزار جلد سند مالکیت در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت باید در استان بوشهر صادر شود که تاکنون یکهزار و 300 جلد سند تشکیل پرونده شده و روند اجرایی را طی می کند.
وی یادآور شد: امسال 490میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های روستایی استان بوشهر پیش بینی شده است.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان بوشهر جمعیت روستایی استان را 321هزار نفر در قالب 804 هزار خانوار عنوان کرد و گفت: از این تعداد 406 روستا بالای 20 خانوار و 212روستا نیز زیر 20 خانوار جمعیت دارند.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.