به گزارش ایرنا، مسعود شیرافکن سه شنبه شب در آیین گرامیداشت روز روستا و عشایر در چهارروستایی افزود: درسال گذشته نیز سه میلیاد ریال برای این طرح اختصاص یافته بود که با تکمیل آن از مهار و هدررفت آبهای روان رودخانه های فصلی بالادستی جلوگیری و کشاورزی این منطقه را متحول خواهد کرد.
وی با بیان اینکه روستای چهارروستایی به عنوان روستای هدف گردشگری روستایی توسط بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر معرفی شده است، گفت: عزم جدی روستانشینان با بکارگیری تمامی ظرفیت ها برای تحقق این امر ضرورت دارد.
بخشدارریگ بر لزوم توجه بیشتر به اشتغال زایی و توسعه کمی و کیفی زندگی روستانیشنان بخش ریگ تاکید کرد.
حجت الاسلام خواجه زاده روحانی مقیم روستای چهارروستایی نیز با اشاره به اینکه جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها حایز اهمیت است، گفت: باید با برنامه ریزی و راهکارهای مناسب در تحقق این امر مهم تلاش کرد.
آذریان سرپرست کاوش های باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر قدمت روستای چهارروستایی را هفت هزار سال اعلام کرد و خواستار پاسداشت و معرفی تپه جغاپور به عنوان یکی از مهم ترین تپه های باستانی این استان شد.
در این آیین که به همت دهیاری و شورای اسلامی روستای چهارروستایی برگزارشده بود، نمایشگاه توانمندی های کشاورزی و زنان خانه دار و قابلیت های گردشگری روستایی بخش ریگ دایر شد.
روستای چهارروستایی از توابع بخش ریگ شهرستان گناوه از روستاهای با پیشنیه فرهنگی و قدیمی استان بوشهر است.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.