به گزارش ایرنا، سردار پاسدار علیرضا تنگسیری روز دوشنبه در آیین گرامیداشت شهدای خلیج فارس در روستای بحیری دشتی افزود: شهید مهدوی و دیگر همرزمانش از اولین کسانی بودند که ابهت پوشالی آمریکا در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه را شکستند.
وی اضافه کرد: امروز شهید مهدوی به عنوان یک الگو و نمونه در سطح جهان برای مقابله و مبارزه مستقیم با استکبار جهانی معرفی شده است واین یکی از بهترین افتخارات استان بوشهر است.
تنگسیری ادامه داد: حماسه شهدای خلیج فارس در ادامه راه شهیدان کربلا و درس گرفته از مکتب امام حسین(ع) بوده است و این راه همچنان با قوت ادامه دارد.
وی تاکید کرد: تا فرهنگ ایثار وشهادت دربین جوانان ما وجود دارد هیچ قدرتی نمی تواند کوچکترین ضربه ای به این نظام و مملکت اسلامی ما بزند.
تنگسیری بیان کرد: شهید مهدوی و همرزمانش همواره زنده هستند چون برای خدا رفتند و ماندگار شدند.
تنگسیری افزود: استان بوشهر همواره باعث سرافرازی ایران اسلامی بوده است و این افتخار را دارد که در سه مقطع بزرگ تاریخی در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کرده است.
وی تاکید کرد: این استان درمبارزه با استعمار پیر انگلیس، رژیم بعثی عراق و در مقابل آمریکا به عنوان سردمدار استکبار جهانی ایستادگی کرده است و همواره پیروز و سرافراز بوده اند.
تنگسیری افزود: روستای بحیری شهرستان دشتی نماد مقاومت وشجاعت وایثار است واین روستا با تقدیم 17 شهید از جمله شهیدان مهدوی و توسلی نقش بسیار بزرگی در تاریخ انقلاب اسلامی رقم زده است.
در این مراسم از خانواده شهدای خلیج فارس شهیدان مهدوی وتوسلی تجلیل شد.
روستای بحیری شهرستان دشتی با یک هزار نفر جمعیت و تقدیم 17 شهید در فاصله 85 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
16 مهر سال 1366شهید مهدوی همراه با سرداران شهید غلامحسین توسلی، بیژن گرد، نصرالله شفیعی، آبسالانی، محمّدیها، مجید مبارکی شهدای نبرد مستقیم با آمریکا در خلیج فارس، برای انجام گشت زنی، با استفاده از 2 فروند قایق و ناوچه طارق به سمت جزیره فارسی حرکت کردند.
پس از رسیدن به جزیره فارسی صدای انفجار مهیب ناشی از انهدام رادار پایگاه فرماندهی توسط بالگردهای آمریکایی را شنیدند و لحظاتی بعد، سردار شهید مهدوی و همرزمانش یک فروند بالگرد کبری MS6 متعلق به نیروهای آمریکایی را بالای سر خود دیدند.
شهید مهدوی بلافاصله نیروهای تحت امر خود را برای انجام عملیات مقابله به مثل فرا خواند، هنوز دقایقی از انهدام رادار فرماندهی نگذشته بود که قایق حامل شهید آبسالان و شهید نصرالله شفیعی نیز هدف اصابت موشک آمریکایی ها قرار گرفت.
موشک دیگری نیز توسط دشمن به سمت اعضای ناوگروه شلیک شد که به هدف اصابت نکرد و بالگردهای آمریکایی بشدت به طرف ناوچه طارق تیراندازی می کردند.
سردار شهید مهدوی و یارانش، تصمیم گرفتند بالگردها را بزنند و پس از 15 دقیقه درگیری شدید، با استفاده از یک فروند موشک استینگر، یکی از این بالگردها را ساقط کردند.
حالا دیگر 2 قایق شهدای خلیج فارس هدف قرار گرفته و در آتش می سوختندو تنها ناوچه طارق که سردار شهید مهدوی بر آن سوار بود، سالم مانده بود و نادر به اتفاق بیژن گرد هم به طرف بالگردهای آمریکایی در هوا شلیک می کردند و هم در پی گرفتن شهدا و زخمی ها از آب بودند پس از 20 دقیقه رزم جانانه زنده به چنگال دشمن می‌ افتند.
نادر بر عرشه ناو جنگی یو اس اس چندلر آماج شکنجه‌ های وحشیانه دشمن قرار می‌ گیرد و سینه‌ اش با میخ های بلند آهنین سوراخ می‌ شود و بدین ترتیب مظلومانه به شهادت می‌ رسد.
پس از گذشت 6 روز، پیکرهای مطهر شهدا و اسرا از مسقط پایتخت کشور عمان تحویل گرفته و از مرز هوایی وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.
7206/6043**
خبرنگار: علی اشکو** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.