دکتر عبدالعظیم ویسی زاده روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: ویروس عامل سرماخوردگی با آنفلوانزا متفاوت است و در زمان حاضر تنها برای بیماری آنفلوانزا واکسن وجود دارد که حدود 70 درصد در پیشگیری از مبتلاشدن به آن موثر است.
وی اضافه کرد: تزریق این واکسن به معنای مبتلا نشدن به این بیماری نیست اما در افراد در معرض خطر ضرورت دارد.
ویسی زاده، به گروه های درمعرض خطر اشاره کرد و افزود: کودکان با سنین بین 6 ماه تا 4 سال، افراد با سن بالاتر از 50 سال، مبتلایان به بیماری‌های مزمن ریوی نظیر آسم، فیبروز ریه و برونشیت مزمن، بیماری‌های مزمن کلیوی، قلبی، کبدی، خونی، متابولیک (دیابت)، عصبی مزمن (اختلالات مغزی، فلج مادرزادی، فلج نخاعی، تشنج، سکته مغزی، عقب‌ماندگی ذهنی و تکاملی از جمله گروه‌های در معرض خطر مبتلابه بیماری آنفلوانزا هستند.
متخصص بیماری‌های عفونی و تب‌دار بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) گناوه اظهارکرد: افراد با نقص سیستم ایمنی نظیر روماتیسم مفصلی، لوپوس، سرطان، ایدز، همه خانم‌های باردار در زمان فصل شیوع بیماری، مصرف کنندگان داروی آسپیرین دارای سن بین 6 ماه تا 18 سال، چاقی مرضی، کارکنان خدمات بهداشتی و درمانی از دیگر گروه‌های در معرض خطر مبتلا به بیماری آنفلوانزا هستند.
ویسی زاده تاکید کرد: افرادی که نسبت به ترکیبات این واکسن نظیر تخم‌مرغ حساسیت دارند نباید آن را تزریق کنند و تزریق واکسن زنده ضعیف شده در افراد دارای نقص سیستم ایمنی ممنوع است.
متخصص بیماری‌های عفونی و تب‌دار بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) گناوه گفت: این واکسن دارای عوارض خفیف در محل تزریق شامل قرمزی، گرمی و در کمتر از یک درصد موارد عوارض عصبی (بیماری گیلن باره) است اما در مجموع فایده تزریق بیش از عوارض آن است.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.