به گزارش ایرنا، عالی بازدار روز شنبه در آیین تجلیل از بازنشستگان کشوری استان بوشهر افزود: درحالیکه صندوق بازنشستگی کشوری برای تاسیس این خانه 10 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته است ولی تاکنون زمین مناسب برای تاسیس خانه امید در اختیار این صندوق در استان بوشهر قرار نگرفته است.
وی اضافه کرد: در استان بوشهر هنوز فرهنگ تجلیل از بازنشستگان نهادینه نشده و بال وجود اینکه یک روز به نام بازنشستگان در تقویم مشخص شده ولی تنها این صندوق از بازنشستگان تقدیر می کند.
بازدار افزود: در زمان حاضر 26 هزار بیمار خاص در بین جامعه بازنشستگان کشور وجود دارد که این قشر نیازمند خدمات درمانی مفید و بیشتری هستند.
وی بیان کرد: برداشتن برخی تبعیض ها در پرداخت ها از جمله خواسته های بازنشستگان است که مسئولان باید به این مورد توجه کنند.
بازدار با بیان اینکه از تبعیض و فرق گذاشتن در پرداخت ها رنج می بریم اظهار کرد: همسان سازی حقوق از جمله خواسته های بازنشتگان است و نباید مطالبات این قشر به صورت پلکانی به آنان پرداخت شود.
وی یادآور شد: از سال 86 تا 92 براساس قانون مدیریت خدمات کشوری باید 67.9 دهم درصد به حقوق بازنشستگان اضافه شود که در دولت وقت عملی نشد و انتظار می رود این دولت به این خواسته بحق بازنشستگان توجه داشته باشد.
بازدار، با اشاره به وجود 14 هزار بازنشسته کشوری در استان بوشهر تاکید کرد: داشتن بیمه تکمیلی کارآمد از جمله خواسته های بازنشستگان کشوری استان بوشهر است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر گفت: بازنشستگان به عنوان سرمایه های این نظام باید در جامعه حضور موثر و مفیدی داشته باشند و خدمات آنها نباید فراموش شود.
سعید زرین فر افزود: استفاده هر چه بیشتر از منابع انسانی نه تنها از ارزش آنها نمی کاهد بلکه بر تجربه آنها می افزاید.
وی تاکید کرد: برهمین اساس باید توجه به پیشکسوتان در راس امور باشند و نباید به حاشیه کشیده شوند.
زرین فر گفت: براساس طرح شهر هوشمند که بوشهر از جمله شهرهای کشور برای اجرای پایلوت این طرح معرفی شده است باید خدمات ویژه ای به پیشکسوتان که همان بازنشستگان به شمار می روند ارائه شود.
در این آئین از 2جلد کتاب به نام های' فصل های بی تکرار' به عنوان نخستین مجموعه از خاطره های معلمان استان و 'درکوی دوست' که مجموعه ای از عسک ها و شعرهای 'ماندنی صلصال' از بازنشستگان استان بوشهر، رونمایی شد.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.