حمید کشفی روز سه شنبه درگفت وگو با ایرنا افزود:ساعت 22 و 20دقیقه دوشنبه شب در تماسی به پایگاه امداد و نجات خبر از اعلام نیاز در پی حادثه رخ داده در سد دالکی شدند.
وی یادآورشد:سه اکیپ عملیاتی از پایگاههای امداد جاده ای 'دریاقلی' و 'زیارت 'شامل 8 نفر امدادگر برای امداد و نجات حادثه دیدگان به محل حادثه اعزام شدند.
مسئول امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان دشتستان اضافه کرد: امدادگران موفق شدند جسد یک نفر کشته شده که راننده خودرو سنگین بوده است را زیر آور بیرون بکشند و سه نفر مصدوم را نیز در محل حادثه مداوا کردند.
کشفی با بیان اینکه عملیات امداد و نجات تا ساعت یک بامداد روز جاری ادامه داشت گفت: حال عمومی مصدومان خوب است که حتی نیاز به اعزام به مراکز درمانی نیز وجود نداشت.
رودخانه دالکی درمحدوده استان بوشهر باید نیاز آبی8400 هکتارنخلستان موجود درشبکه آبیاری دالکی،750هکتارنخلستان آبخورایستگاه پمپاژ وحدتیه ،2000 هکتار اراضی پمپاژ دهقاید، 1500 هکتار اراضی زراعی واقع در حاشیه رودخانه،بخشی ازنیاز آبی ایستگاه پمپاژکلل و زیست محیطی تالاب حله راتامین کند.
مجموع این نیازها بیش از500میلیون مترمکعب وباتوزیع زمانی مناسب درطول سال است،که درشراط فعلی به علت کاهش دبی پایه رودخانه و هدر رفتن سیلاب های زمستانه عملا چنین امکانی وجود ندارد.
همچنین بیش از دو میلیون اصله نخل موجود در منطقه درحال نابودی است و حیات وحش منطقه و تالاب حله نیزدرحال نابودی و خشکیدن هستند.
این سد از نوع خاکی با هسته آسفالتی،طول تاج یکهزارو 176 متر،ارتفاع از بستر 97 متر و عرض پی 450 متر است که از مصوبات سفر استانی هیات دولت به استان بوشهر است که عملیات اجرایی آن سال 93 آغاز شده است.
سد دالکی امکان تولید برق به ظرفیت 24 مگاوات دارد.
اعتبارات اجرای این سد سه هزار و 600 میلیارد ریال و مدت اجرا چهار سال اعلام شده است که با تغییر پیمانکار روند ساخت شتاب گرفته است.
7213/6045** خبرنگار : سیده حلمیه حسینی ** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.