به گزارش ایرنا، سید کمال الدین شهریاری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: گمرک لاور ساحلی یکی از قدیمی ترین گمرک های جنوب کشور و استان بوشهر است که در سال 1360 بدلیل نبود زیرساخت ها، تاسیسات و امکانات لازم تعطیل شد.
وی بیان کرد: راه اندازی این گمرک در سال های 1384 و 1393 توسط دولت های وقت مورد تصویب و تاکید قرار گرفته ولی تاکنون اجرایی نشده بود.
شهریاری افزود: ساختمان گمرک لاور ساحلی در سال 1394 افتتاح شد اما به علت نبود ساختار سازمانی فعالیت های رسمی این گمرک برای تحقق ماده 103 قانون امور گمرکی در زمینه تعیین راه ها و مرز های مجاز گمرکی و انجام تشریفات صادرات و واردات کالا را با تاخیر مواجه کرده و مردم مرزنشین و صاحبان کالا مجبور بودند با پیمودن مسافت 40 کیلومتری تا گمرک بندر بوالخیر تشریفات لازم را انجام دهند.
وی اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده، ساختار سازمانی این گمرک توسط سازمان امور اداری و استخدامی به گمرک ایران ابلاغ شده و گمرک ایران نیز اخیرا این چارت سازمانی را به گمرک استان بوشهر ابلاغ کرده است و بزودی هیاتی از معاونت توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران برای استقرار و سازماندهی تشکیلات جدید و برطرف کردن هرگونه نواقص برای فعالیت کارآمد گمرک لاور ساحلی به منطقه اعزام می شوند.
شهریاری افزود: لایروبی اسکله لاور ساحلی و پیگیری ها برای بهسازی موج شکن، ایجاد پسکرانه های لازم و پهلوگیر نیز در دست اجراست و امیدواریم در اسرع وقت تحویل این بندر از سازمان شیلات به سازمان بنادر و دریا نوردی انجام شود تا رونق تجارت به این بندر قدیمی بازگردد.
نماینده دشتی و تنگستان در مجلس رئیس کل گمرک ایران بزودی به استان بوشهر سفر و از گمرکهای بندرهای دلوار، بوالخیر و لاور ساحلی بازدید می کند و نشستی با تجار و بازرگانان استان بوشهر خواهد داشت.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.