به گزارش ایرنا، رئیس جهاد دانشگاهی کشور در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر از ظرفیت های خوبی در حوزه های نفت، گاز، پتروشیمی، دریا و کشاورزی برخوردار است که این ظرفیت ها می تواند کارایی جهاد دانشگاهی در استان بوشهر را دو چندان کند.
حمیدرضا طیبی افزود: با توجه به وجود صنایع نفت و گاز در استان بوشهر جهاد دانشگاهی در طراحی و ساخت تجهیزات مورد نیاز و تعمیر و نگهداری فازهای به بهره برداری رسیده پارس جنوبی قادر است اقدام های موثری انجام و نیروی انسانی متخصص این حوزه ها را ترتیب کند.
وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی در حوزه های پزشکی بویژه درمان ناباروی و سرطان برس و در حوزه کشاورزی در زمینه گیاهان دارویی نیز از توانمندی های قابل توجهی برخوردار است که متناسب با نیازهای استان می توانیم در این راستا گام برداریم.
طیبی گفت: در زمینه اصلاح گیاهان دارویی، تولید داروی گیاهی و کشت بافت در زمینه محصولاتی مانند خرما و تامین آب شرب مورد نیاز می توانیم برنامه های خوبی در سطح استان بوشهر داشته باشیم.
وی در ارتباط با اعتبار جهاد دانشگاهی در استان بوشهر گفت: در قالب تفاهم نامه ای بین دانشگاه جهاد دانشگاهی و استانداری بوشهر مقرر شد سالانه چهار میلیارد ریال برای اجرای برنامه های این جهاد در استان بوشهر اختصاص یابد که در کنار آن از ظرفیت های خیران نیز استفاده خواهیم کرد.
طیبی یادآور شد: امکاناتی که هم اکنون در استان بوشهر داریم محدود است ولی با کمک هایی که مسئولان استان به این سازمان انجام می دهند در آینده نزدیک یک مجتمع علمی، پژوهشی و فناورانه در سطح استان بوشهر ایجاد می شود.
وی افزود: با همین امکانات موجود در استان نبوشهر یز می توانیم تا زمان تکمیل کامل مجتمع جهاد دانشگاهی در استان بوشهر اقدام های قابل توجه و موثری را در بخش های مختلف انجام دهیم.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.