به گزارش ایرنا، حسن بحرینی روز چهارشنبه در نشست کارگروه رفع مشکلات واحدهای معدنی استان بوشهر افزود: ظرفیت تولید معادن این استان 14.8 میلیون تن است که هم اکنون 6.4 میلیون تن آن استخراج می‌شود.
وی یادآورشد: از 224مجموع واحد معدنی طبقه یک (مصالح ساختمانی) این استان فقط 43 درصد آن فعال است.
بحرینی، در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه طرح مطالعاتی برای اکتشاف مواد معدنی بیتومین و فسفات در معادن دشتی و دشتستان آغاز شده است گفت: بنتومین( قیر طبیعی) برای نخستین بار عشایر منطقه موفق به کشف آن در کوه‌های دشتی و دشتستان شده اند.
وی ادامه داد: عشایر ساکن در مناطق یاد شده از این مواد به عنوان سوخت برای امور پخت وپز استفاده می‌ کنند که پس از اطلاع از وجود ذخائر بیتومین و فسفات طرح مطالعاتی اکتشافی آن آغاز شد.
بحرینی با بیان اینکه طرح مطالعاتی مواد معدنی بیتومین و فسفات از اردیبهشت امسال در استان بوشهر اجرایی شده است گفت: این پروژه مطالعاتی در پهنه 2200 کیلومتر مربعی مناطق دشتی و دشتستان آغاز شده و به عنوان نخستین معادن طبقه دوم استان بوشهر امسال نتیجه مطالعات آن اعلام می‌شود.
وی با اشاره به پیشرفت 10 درصدی طرح مطالعاتی برای اکتشاف مواد معدنی بیتومین و فسفات بیان کرد: پس از تعیین نتیجه این طرح اجرای پروژه اکتشافات مواد معدنی بیتومین و فسفات از اولویت‌های برنامه‌های بخش معدن استان بوشهر است.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انشتار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.