به گزارش ایرنا، در این دیدار هیاتی متشکل از مداحان، فرهنگیان و دانشگاهیان و رزمندگان در خانه برادر این شهید حضور یافته و یادوخاطره شهدای این سانحه را گرامی داشته شد.
رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران گناوه گفت: شهدای گرانقدر این مرز و بوم برای ملت ایران عزت، عظمت و شوکت به ارمغان آوردند و وظیفه داریم همه قدردان آنها باشیم.
محمد قائدی افزود: آمریکای جنایتکار در تیرماه 1367 با حمله به هواپیمای مسافری و شهادت 290 انسان بیگناه که غیر نظامی و یکی از آنان از شهرستان گناوه بود کینه دیرینه خود را به این مردم نشان داد و نباید بگذاریم این لکه ننگ حقوق بشر استکبار از خاطره جهانیان و ملت ایران محو شود.
وی اظهارکرد: شهدای گرانقدر این مرز و بوم برای ملت ایران عزت، عظمت و شوکت به ارمغان آوردند و همه وظیفه داریم قدر آنان و خانواده های معظم شهدا را که موهبت بزرگ و گنجینه معنوی هستند، به نحو شایسته بدانیم.
نماینده هیات دیدار کننده و مدیر فضای مجازی صدای شهر گناوه گفت: مردم ولایتمدار و غیور این شهرستان در عرصه های مختلف انقلاب حضوری پرشور داشته و در این راه شهدای گرانقدری تقدیم کرده است.
محمودصفایی افزود: سرکشی از خانواده ها شهدای شهرستان از جمله شهید امیدی که تنها شهید از شهدای هواپیمای مسافری جمهوری اسلامی ایران در استان بوشهر، موهبت و افتخاری برای حاضران که از قشرهای مختلف حضور دارند، است.
برادر شهید با بیان خاطراتی از این شهید، گفت: برادرم دوران تحصیلات خود را در گناوه و شیراز سپری و برای کسب مدارج بالاتر به هندوستان عزیمت کرد و با موفقیت به ایران برگشت.
رضا امیدی افزود: برادرم که در دبی صاحب فروشگاهی بود برای دیدار با مادر و خانواده به گناوه آمده بود که در هنگام برگشت به همراه 298 تن از هموطنان توسط آمریکای جنایتکار به درجه رفیع شهادت نایل شد.
وی گفت: برادرم درحالیکه برنامه ریزی برای ازدواج کرده بود در این حادثه به شهادت رسید.
در این آیین به رسم یادبود لوح سپاس و هدایایی به برادر شهید منصور امیدی اعطا شد.
در دوازدهم تیرماه 1367 شمسی برابر با سوم ژوئیه 1988 میلادی، هواپیمای مسافری ایرباس ایران که از بندرعباس عازم دبی بود، بر فراز آبهای خلیج فارس و در نزدیکی جزیره هنگام مورد هجوم یگان های دریایی متجاوز آمریکایی مستقر در آب های خلیج فارس قرار گرفت و سقوط کرد.
این هواپیما که با 2موشک ناو جنگی وینسنس مورد حمله عمدی نیروهای تجاوزگر آمریکا قرار گرفت حامل 298مسافر و خدمه بود که تمامی آنها اعم از مرد و زن و کودک و نوجوان و کهنسال به شهادت رسیدند.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر 230 شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم میهن و انقلاب کرده است.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی**انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.