اکبر احمدی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا در باره شمار پرونده های رسیدگی شده در دادسرای عمومی و انقلاب دیر بیان کرد: در سال گذشته 2 هزار و 617 پرونده وارد دستگاه قضایی این شهرستان در حوزه دادسرا که با احتساب تعداد پرونده های باقی مانده سال های گذشته در مجموع 2 هزار و 848 مورد رسیدگی و منجر به صدور رای شد.
وی اضافه کرد: با توجه به کمبود کادر قضایی، اداری و حجم بالای پرونده ها، عملکرد دستگاه قضایی شهرستان دیر در سال گذشته مثبت و مطلوب بوده است.
احمدی ادامه داد: بیشترین پرونده ها با موضوع ضرب و جرح عمدی، سرقت، مواد مخدر، تصادفات و اختلافات ملکی است که این اختلافات هم ناشی از ثبت نشدن املاک است.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دیر در مورد استفاده از سلاح گرم در مراسم توسط شهروندان اظهارداشت: حمل سلاح فاقد مجوز جرم و با این افراد برخورد قانونی می شود و اگر کسی هم سلاح مجوز دار داشته باشد با توجه به خطرهای آن در مراسم و جشن شادی استفاده نکنند و ممکن است که استفاده نادرست از آن، باعث شود تا در جشن و شادی مردم حادثه ناگوار و جبران ناپذیری رخ دهد.
وی در باره مبارزه با قاچاق مواد مخدر در شهرستان دیر بیان کرد: در 6 ماه اخیر بالای 1.5 تن مواد مخدر در این شهرستان کشف شده که در این ارتباط چند نفر دستگیر و به جرم آنان رسیدگی و با قرار متناسب بازداشت شده اند.
وی در مورد مبارزه با قاچاق کالای ممنوعه گفت: در مبارزه با کالای قاچاق مانند پودر نیروزا، مشروبات الکلی و ماهواره و آنچه به سلامت جسمی و روحی مردم لطمه می زند، دستگاه قضایی با حساسیت تمام ورود پیدا می کند که در این زمینه در سال گذشته کشفیات خوبی در این شهرستان داشته ایم.
احمدی اضافه کرد: هرکس مرتکب جرم کالای ممنوعه و قاچاق شود و آن کالا ارزش بالای یک میلیارد ریال داشته باشد طبق بند پ ماده 22 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به 2 تا 5 سال حبس و جزای نقدی معادل 7 تا 10 برابر ارزش کالای ممنوعه مجازات و وسیله نقلیه استفاده شده در این زمینه طبق ماده 23 قانون یاد شده ضبط می شود.
وی افزود: هم اکنوندر حوزه دادستانی 2 قاضی مشغول به کار است، در حالی که به چهار نفر قاضی نیاز است.
شهرستان دیر با 60 هزار نفر جمعیت در 200 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
7207/6043**
خبرنگار: عباس بحرانی** انتشاردهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.