به گزارش ایرنا، مرتضی شهبازی روز دوشنبه در پنجمین جشنواره فرش دستباف استان بوشهر افزود: 400 نفر از بافندگان فرش این استان از میزان تسهیلات بهره مند شدند.
وی بیان کرد: رویکرد صندوق کارآفرینی امید استان حمایت از صنعت فرش دستباف است و در این ارتباط تاکنون نشست های متعددی با مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر برگزار و راهکارهای رونق صنعت فرش دستباف استان بوشهر را مورد بررسی قرار داده است.
شهبازی ادامه داد: در این حوزه چنانچه با تمام ظرفیت و اعتبار دولتی بخواهیم رونق به معنای واقعی را ایجاد کنیم، کاری از پیش نمی بریم و در صورت ورود جدی بخش خصوصی است که می توان زمینه پویایی صنعت فرش دستباف را فراهم آورد.
وی گفت: دولت در صورت ورود جدی بخش خصوصی برای رونق صنعت فرش دستباف ناگزیر به حمایت از آنهاست.
شهبازی ادامه داد: در صورت حمایت از پشتیان های صنعت فرش دستباف باید بافندگان فرش نیز بطور جد مورد حمایت قرار گیرند که در این زمینه ایجاد خرید تضمینی یک اتفاق مثبت برای تولید کنندگان فرش محسوب می شود.
وی افزود: پشتیبان صنعت فرش که در بین تولید کننده و بازار فروش قرار گرفته باید مشخص و میزان دستمزد بافندگان نیز به میزان فروش نزدیک تر شود که یکی از لازمه های تحقق این امر حذف واسطه های مازاد موجود در حلقه های صنعت فرش است.
شهبازی تاکید کرد: با این وجود صندوق کارآفرینی امید با هدف پایداری هر چه بیشتر شغل بافندگان فرش از تمامی حلقه های فعال صنعت فرش دستباف حوزه های تولید و بازاریابی حمایت می کند.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.